החות'ים מאיימים: "נכוון לעומק ישראל" | תיעוד: האש עדיין בוערת

החות'ים מאיימים על ישראל לאחר התקיפה העוצמתית בתימן: "התקיפות הישראליות מנסות להרחיב את הסכסוך, אנו לא חוששים מהסלמה. אופי התגובה ייקבע לפי אופי הקרב והתנאים"

אלי קליין | חרבות ברזל 21.7.2024 | 16:25

תימן בערה כל הלילה | צילום: צילום מסך

לאחר התקיפה העוצמתית ביום שבת של ישראל בתימן בתגובה לשיגור כטב"ם לתל אביב יממה קודם לכן, דובר המיליציה החות'ית בתימן, מוחמד עבד א-סלאם, אמר לרשת "אל-ג'זירה": "פתיחת הקרב מול העם התימני לא תהיה קלה, נכוון לעומק הישראלי. העימות עם האויב הישראלי יהיה פתוח, ללא גבולות וללא מחויבות לכללי העימות. התקיפות הישראליות מנסות להרחיב את הסכסוך, אנו לא חוששים מהסלמה. אופי התגובה ייקבע לפי אופי הקרב והתנאים".

בתוך כך, גם הבוקר לא הצליחו לכבות את האש שבוערת בנמל שבמערב תימן שהותקף אמש על ידי ישראל.

 

האש מהתקיפה הישראלית לא כבתה הבוקר צילום: רשתות ערביות

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום על 6 הרוגים ומעל 80 פצועים כתוצאה מהתקיפה. מדובר בפעם הראשונה בה ישראל תקפה בתימן שנמצאת במרחק של כ-1800 ק״מ מישראל.

 

תימן בערה לאחר התקיפה | צילום: רשתות חברתיות 

בכאן 11 דווח כי חיזאם אל-אסד, בכיר חות'י, הבטיח בראיון לערוץ אל-ערבי הקטרי כי תהיה תגובה נגד ישראל ואלו התומכים בה, ומבטיח כי התקיפות באזור תל אביב ויפו ימשיכו, וכן תקיפות החות'ים לעבר ספינות בים סוף ובאוקיאנוס ההודי. עוד טען כי ישראל בתקיפתה ניסתה לפגוע בחיי האזרחים התימנים באמצעות התקיפה לעבר מתקני החשמל, ורצתה לעשות רושם באמצעות הלהבות.

יחיא סריע, הדובר הצבאי של החות'ים הודיע אתמול בערב כי צה"ל תקף את תחנת הכוח של אל-חודיידה, נמל העיר ומתקני הנפט. עוד מסר כי הכוחות החמושים התימנים יגיבו על התוקפנות הזו, ולא יהססו לתקוף בתגובה מטרות רגישות בשטח ישראל, וכי אזור תל אביב נחשבת אזור לא בטוח. עוד מסר כי החות'ים מוכנים להילחם מלחמה ארוכה עד שלא תיעצר התוקפנות הישראלית נגד העם הפלסטיני.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום