יעד התקיפה בתימן: נמל שמשמש לקבלת אספקה מאיראן

מהנמל שהותקף מקבלים החות'ים את האספקה הצבאית מאיראן. והוא אחד הנתיבים המשמעותיים שלה לקליטת אמל"ח. 70% מהסחורות שמגיעות לנמל עוברות לחות'ים

דוד סירקין | חדשות בעולם 20.7.2024 | 21:20

התקיפה הדרמטית בתימן | צילום: רשתות ערביות

התקיפה בתימן: בצה"ל אומרים כי התקיפה בוצעה סמוך לשעה 18:00 במרחב נמל חודיידה. צה"ל תקף במרחק של מעל ל-1700 ק"מ מישראל באמצעות מספר גדול מאוד של מטוסים. מדובר ביעד הרחוק מטהרן 200 ק"מ.

מדובר בתקיפה בהיקף תקדימי מבחינת מספר המטוסים שהשתתפו בה ולפי צה"ל היא בוצעה בתגובה לתשעה חודשים של איומים מצד החות'ים ולא רק בגלל התקיפה על תל אביב בחמישי בלילה. 

מהנמל שהותקף, מקבלים החות'ים את האספקה הצבאית מאיראן והוא אחד הנתיבים המשמעותיים שלה לקליטת אמל"ח. 70% מהסחורות שמגיעות לנמל עוברות לחות'ים. במרחב הנמל הותקפו גם תשתיות אנרגיה שמשמשות את הח'ותים. בצה"ל מבהירים, כי לישראל אין אינטרס לפגוע בעם התימני. 

המבצע התנהל מהבור בקרייה בנוכחות רה"מ ותואם עם האמריקאים. בצה"ל אומרים כי את היכולת הזו אפשר לממש בכל מקום שחיל האוויר יידרש אליו. בצה"ל מעריכים כי המערכה הזו לא תמה והיא ממשיכה וישראל עשויה לפגוש את האיום האיראני מאזורים נוספים ולא רק מתימן. הערכה בצה"ל היא שהפגיעה בנמל התימני תפגע בתפקוד של הח'ותים.

צה"ל נערך לתגובה מתימן או ממקומות אחרים, ומבהיר שההגנה על העורף הישראלי היא לא הרמטית. בצה"ל מעריכים שכל פעולה שעושים במזרח התיכון משפיעה על כל המזרח התיכון, ובוחנים מה חושבים אויבי ישראל. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום