בריטניה מחדשת המימון לאונר"א: "הכרח מוסרי אל מול הקטסטרופה"

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי הודיע שבריטניה תחדש את המימון לאונר"א על מנת "להעביר את הסיוע ההומניטרי במהירות הגבוהה ביותר". לאמי אמר כי זהו "הכרח מוסרי אל מול קטסטרופה שכזו"

שלו שינברג | מדיני 19.7.2024 | 14:47

מתחם בית הספר של אונר"א בנוציראת בעזה שהותקף | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי הודיע שבריטניה תסיר את הקפאת המימון מאונר"א. בנאומו הראשון בפרלמנט הבריטי, שר החוץ לאמי אמר שבריטניה תשחרר 21 מיליון ליש"ט (כ-99,214,430 מיליוני שקלים) שנועדו "לתמוך בפעולות מצילות חיים בעזה ולמתן שירותים בסיסיים באזור". 

בריטניה מסרה כי "התקציב הזה מיועד לבקשת החירום למימון מכספי ציבור של אונר"א לעזה ולגדה המערבית, שממקדת את כל המשאבים להפצת חירום של מזון, מחסה וצורות אחרות של תמיכה בכשלושה מיליון בני אדם, וכן לעבודה נרחבת יותר של תמיכה בכשישה מיליון פליטים פלסטינים שחיים ברחבי האזור". 

שר החוץ לאמי אמר בנאומו בפרלמנט הבריטי: "הסיוע ההומניטרי הבריטי לעזה הוא הכרח מוסרי אל מול קטסטרופה שכזו. אונר"א היא לחלוטין מרכזית למאמצים הללו – אין אף סוכנות אחרת שמסוגלת להכניס את הסיוע לתוך עזה בקנה המידה הדרוש כדי להקל על הסבל. הזדעזעתי מההאשמות שאנשי צוות של אונר"א היו מעורבים במתקפות 7 באוקטובר". 

עוד אמר: אנחנו סמוכים ובטוחים שאונר"א נוקטת פעולה משמעותית בעקבות הבדיקה העצמאית בנושא, ומבטיחה שהיא עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של נייטרליות ומחזקת תהליכי עבודה, כגון סינון ובדיקה. אונר"א פעלה. שותפות כמו יפן, האיחוד האירופי ונורבגיה פעלו. הממשלה הזו תפעל גם כן... אנחנו נתמוך בעבודתם מצילת החיים".

הודעת שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי מגיעה למרות המידע שנחשף לפיו אנשי הסוכנות לקחו חלק פעיל בטבח ה-7 באוקטובר, וחלק גדול מהם חברים בחמאס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום