בניינים רעדו באזור גוש דן: "ראינו את הכטב"ם ממש מעלינו"

תושבת תל אביב סיפרה על רגע הפיצוץ: "חשבתי שזו רעידת אדמה ושהבניין עומד ליפול, חשבתי שזה אסון טבע. אני מאוד מבוהלת ותודה לאל שרק אני נפצעתי עם חתך עמוק וקטן. מחר דחוף ברכת הגומל"

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 19.7.2024 | 08:05

זירת פיצוץ הכטב"ם בתל אביב | צילום: Erik Marmor/Flash90

הלילה (בין חמישי לשישי) התפוצץ בתל אביב כטב"מ שהצליח לעבור את כל מערכות ההגנה של צה"ל וגרם למותו של אדם ועשרה פצועים נוספים.

מאיר, שהיה עם חבריו בחוף בזמן הפיצוץ האדיר בתל אביב, סמוך לשגרירות ארצות הברית ברחוב בן יהודה פינת שלום עליכם בעיר. סיפר ל-Ynet: "שמעתי רעש כמו של מכסחת דשא - ופתאום ראיתי משהו חוצה את הים, 10 מטרים מעל המים. חבר שלי אמר לי תראה כטב"ם - ופתאום אני שומע בום מטורף".

"נכנסתי לאחד המלונות, וכשיצאנו ראיתי עשן, מלא אנשים רצו וההד היה ממש חזק. זה העיר את כל הבניינים", הוסיף. תושבים נוספים שגרים סמוך למקום הפיצוץ, סיפרו כי חפצים בבתיהם התנפצו בעקבות ההדף, וכי "הבניין כולו רעד".

מונה רחבי שנפצעה ביד ימין סיפרה לווינט: "אני גרה מול בית אל על, בקומה שלישית. ישנתי בחדר ובעלי נרדם בסלון כשהילד שלי שהיום חוגג יום הולדת 12 היה בחדר שלו. הוא היה ער, סיפר ששיחק במחשב וראה צל על הבית כמו כנף של מטוס. הוא רץ אלינו בצרחות ובדיוק אז היה הפיצוץ. היה מלא זכוכיות והחתולה נעלמה. חשבתי שזו רעידת אדמה ושהבניין עומד ליפול, חשבתי שזה אסון טבע. אני מאוד מבוהלת ותודה לקל שרק אני נפצעתי עם חתך עמוק וקטן. מחר דחוף ברכת הגומל".

 

רגע הפיצוץ צילום: רשתות חברתיות

עד ראייה נוסף סיפר כי זיהה את כלי הטיס עובר מעליו: "היה מלא בלאגן והתחילה שריפה. לא הבנו מה קורה ואז התחילו להגיע כוחות הביטחון ולאט לאט התבררה לנו התמונה. זה היה סוג של כלי טיס שהגיע אלינו מכיוון הים. זה היה מבהיל, הוא היה יחסית בגובה מאוד מאוד נמוך".

יוחאי אפק, תושב הרחוב שהפיצוץ התרחש סמוך לביתו סיפר לחדשות 12: "אני ואשתי התעוררנו מרעש חזק מאוד שהרעיד את הבניין, רעש של משהו כבד מאוד שנופל ופוגע בדברים בדרך. ניסינו להבין מה קורה וראינו מהחלון שהרכב התחיל לעלות באש".

"ירדנו מהר וניסינו לכבות עם צינור עד שהגיעו מכבי אש, כל השכונה יצאה החוצה", הוסיף יוחאי, "היה הרבה הדף שנכנס דרך כל החלונות בבית ואז ראינו שיש נפל ליד הרכב והתחלנו לחשוד. המכולה של פסולת הבנייה מול הבית שלנו גם עלתה באש. לא הבנו. כאילו נפל מנוע של מזגן על משהו, זה מה שחשבנו".

עד ראיה נוסף סיפר לחדשות 12 את הרגע שבו ראה במו עיניו את כלי הטיס בדרך למטרה: "הייתי בים עם חבר, ראינו מטוסים עוברים בים, פתאום הגיע כטב"ם לגובה של הבניין פה. אמרתי לכולם, 'שומעים? הוא נכנס בבניין'. לא עברה שנייה, ורואים צהוב על השמיים. הוא הגיע מהים, בלי אזעקה ובלי כלום".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום