האלוף חתם: צווי אכיפה לשמורה ההסכמית במזרח גוש עציון

שלושה שבועות מאז שהתקבלה החלטת הממשלה לשינוי המדיניות בשמורה ההסכמית, האלוף בלוט חתם על צווי אכיפה. רגבים: "מהלך היסטורי שיציל את מדבר יהודה"

שלו שינברג | חדשות בארץ 18.7.2024 | 22:11

השמורה ההסכמית | צילום: תנועת רגבים

הערב (חמישי) חתם אלוף פיקד מרכז אבי בלוט על צווי אכיפה לשמורה ההסכמית במזרח גוש עציון, המאפשרים לאכוף כנגד הבניה הפלסטינית הבלתי חוקית במרחב השמורה. הצווים הוצאו בהמשך להחלטה שהתקבלה בקבינט הבטחוני בסוף חודש יוני האחרון, לשנות את המדיניות ביחס לשמורה ההסכמית ולהעביר את סמכויות האכיפה במקום מהרשות הפלסטינית לצה"ל. 

על פי ההסכמים דאז שמורת הטבע אסורה לבניה ופיתוח, אך בעשור האחרון הרשות הפלסטינית החלה בהקמת עיר ענק בתחומי השמורה, הכוללת רשת כבישים, פיתוח מגרשים ובניה מאסיבית. חתימת הצווים תאפשר לצה"ל לבלום את הבניה ולפעול כנגד בניה קיימת. 

תנועת רגבים מסרה בתגובה: "צעד דרמטי ומשמעותי מאוד. לראשונה מדינת ישראל בוחנת מחדש את הסכמי אוסלו, שמרגע חתימתם כובדו רק על ידי הצד הישראלי והופרו סעיף אחר סעיף על ידי הרשות הפלסטינית הטרוריסטית שניצלה את המציאות ויצרה שינויים קריטיים בשטח". 

 "לאחר שנים ארוכות בהן אנו מתעדים, עוקבים וצועקים מעל כל במה על מצב השמורה, אנו שמחים לראות את פריצת הדרך החשובה." עוד מוסיפים בתנועה: "אנו מברכים את כלל השותפים בממשלה, בכנסת ובמועצת גוש עציון שהובילו למהלך החשוב ומצפים יחד עם כל עם ישראל, לראות שינויים בשטח בקרוב."

יו"ר שדולת ארץ ישראל ח"כ יולי אדלשטיין: "מזה שנים רבות שאנחנו עדים להשתלטות יזומה של פלסטינים על שטחים בשמורה ההסכמית. זה מצב מסוכן, שממנו מדינת ישראל העלימה עין ואנו לא יכולים להמשיך לחיות איתו. אני שמח שלאחר עבודה מאומצת מול כל הגורמים הרלוונטים, נחתמו הצווים שיחזירו את הסדר בשמורה ההסכמית. מדובר בגבולות הפיסיים של מדינת ישראל ולאחר קרב בלימה, כעת אנחנו יוצאים לאכיפה משמעותית של ההסכמים ונגד הכיבוש בפועל שהתחולל בשמורה ההסכמית."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום