הראשון לציון בבית הנשיא: "לעשות עסקה עכשיו לשחרר את החטופים"

"אתה משחרר מחבלים עם דם על הידיים ילכו אח"כ יצאו ויהרגו אותנו. אבל זה לא עכשיו. החטופים זה פיקוח נפש עכשווי" אמר הראש"ל הגר"י יוסף בבית נשיא המדינה

משה ויסברג | חרדים 18.7.2024 | 14:19

הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף | צילום: יעקב כהן

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף נשא דברים בבית נשיא המדינה יצחק הרצוג וקרא לסיים את העסקה בכדי לשחרר את החטופים.

הדברים נאמרו במעמד לציון 65 שנים לפטירתו של הרב הראשי הגאון רבי יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל להוצאת ספריו המחודשים של הרב הרצוג שו"ת 'אוהל יצחק'. 

 

הראשון לציון בדבריו על החטופים צילום: לע"מ

הראשון לציון אמר בדבריו: "החטופים שנזכה לראות אותם שיגמרו כבר את העסקאות האלה, שיעשו את העסקה.  אין מה לעשות משחררים מחבלים עם דם על הידיים, זה כואב הלב. אבל זה פיקוח נפש עכשיו  אם לא תשחרר את האלו, אז יהרגו עכשיו את החטופים האלו. יש פיקוח נפש שעתיד שיכול להיות שאלו  אח"כ יצאו ויהרגו זה גם כן פיקוח נפש. אתה משחרר מחבלים עם דם על הידיים ילכו אח"כ יצאו ויהרגו אותנו. אבל זה לא עכשיו. החטופים זה פיקוח נפש עכשווי".

"יש משא ומתן בהלכה בנושא הזה, והמסקנה כמו שאמרתי. זו גם  הייתה הדעה של מו"ר אבי זיע"א שפסק: מותר לשחרר את המחבלים הארורים האלה. אם יעשו משהו קטן יהרגו אותם כמו שעשו עם דף, אנחנו צריכים להתפלל עליהם שכולם יחזרו לביתם רפואת הנפש ורפואת ונשמע מהם בשורות טובות ישועות ונחמות אמן ואמן".

כמו כן אמר הראשון לציון על החיילים שהם השליחים: "אמנם תמיד אנחנו מדברים על התורה שהיא מגינה. אבל אסור לשכוח שהחיילים הם השליחים שלנו, הם מוסרים את הנפש, אנחנו לומדים ומתפללים בשבילם, הם מגנים עלינו, מה היינו עושים אם לא היו כל החיילים האלו? הם השליחים של הקדוש ברוך הוא".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום