למרות הביקורת המדינית: צבא בריטניה קנה מערכת ישראלית נגד מל"טים

צבא בריטניה קנה מערכת נגד מל"טים תוצרת ישראל 'יורה חכם'. הקניה מגיעה על רקע נסיון תומכי ה-BDS לאסור מכירת נשק לישראל, הממשלה הבריטית אמנם בביקורת על ישראל, אך זה לא מפריע לצבא בריטניה להזמין נשק ישראלי חדש

יענקי פרבר | חדשות בעולם 18.7.2024 | 13:21

המערכת מורכבת על הנשק | צילום: מתוך אתר חברת Smart Shooter

על רקע קריאות של פוליטיקאים בבריטניה לאסור מכירת נשק לישראל, מסתבר שצבא בריטניה הזמין נשק ישראלי.

הכוחות המזוינים הבריטיים רכשו חלקים ישראליים חדשים לרובה 'יורה חכם' (Smart Shooter) אשר אמורים לשפר את הדיוק בשדה הקרב.

המערכת של החברה הישראלית, יכולה להשתלב ברובי סער ולפי הדיווחים לעזור לחיילים לפגוע במטרה שלהם בדיוק רב יותר. בבריטניה דווח, כי הרכש הוכרז בתערוכת ההגנה האווירית הקרקעית (GBAD) של הצבא הבריטי.

המערכת נועדה להבטיח שכל ירי יפגע במטרה שלו על ידי אלגוריתמים מדויקים. לדברי יצרן הנשק הישראלי, המערכת "מעניקה הגנה מפני איומים על כוחות, על ידי הצגת אלגוריתמי מיקוד מובנים שיכולים לעקוב ולפגוע במל"טים קטנים".

המערכת מפחיתה את הסיכוי לירי שגוי מכיוון שהיא "משחררת את ההדק של הנשק עליו היא מותקנת רק אם אפשרית ירייה אופטימלית" נמסר מהיצרן. המערכת מאפשרת השמדה של מל"טים בטווח של 250 מטר באור יום ו-100 מטר במצב לילה.

קצין בכיר בדימוס בצבא הבריטי, קולונל ריצ'רד קמפ, חגג את הרכש, וכתב ב-X: "יריתי עם זה בישראל וזו מערכת יוצאת דופן שתעניק לכוחותינו יתרון כולל נגד מל"טים תוקפניים".

קמפ שהיה מפקד הכוחות המזוינים של בריטניה באפגניסטן, הסביר כיצד פעלה המערכת: "היורה בוחר את המטרה, הכוונת מאותתת לו מתי לירות כדי למקסם את סיכויי הפגיעה. זה הופך את הירי במחבל בקרבת אזרחים לבטוח יותר, כלומר הרבה פחות סיכוי לפגוע בטעות באזרחים".

קמפ הוסיף: "בינתיים כמה חברי פרלמנט מהלייבור קוראים לממשלה להטיל אמברגו נשק על ישראל. בריטניה לא מספקת נשק לישראל, רק רכיבים טכניים ואבטחת בריטניה היא המרוויחה מהסחר הזה כמו גם מערכת היחסים המודיעינית ההדוקה שלנו".

אתמול חברת פרלמנט הלייבור, זרה סולטנה, קראה לראש הממשלה קייר סטארמר "להשהות את מכירת הנשק לישראל ולסיים את שותפותה של בריטניה ברצח". היא הגישה תיקון לנאום המלך שיכלול אמברגו על מכירת נשק לישראל.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום