ראש הישיבה ספד: "איי ר' אברהם צבי נולד בקודש הקודשים"

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שהגיע במיוחד לירושלים הספיד ברחבת ישיבת מיר את הגאון רבי אברהם שמואלביץ זצ"ל. הצלם קובי הר צבי מגיש גלריה מסכמת ממסע הלוויה

משה ויסברג | גלריות 17.7.2024 | 22:49

הלווית הג"ר אברהם צבי שמואלביץ זצ"ל. ישיבת מיר ירושלים | צילום: קובי הר צבי

המונים השתתפו היום (רביעי) במסע הלווית הגאון רבי אברהם צבי שמואלביץ זצ"ל מרבני ישיבת מיר בירושלים שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה בגיל 77.

במסע הלוויה שיצא מהישיבה בשכונת בית ישראל בירושלים הספידו: הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, הגאון רבי ישראל מאיר וייס ראש ישיבת נחלת הלוויים, המשגיח הגאון הצדיק רבי נפתלי קפלן, ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, הגאון רבי צבי פרצוביץ ר"י מיר ברכפלד, המשגיח דמיר הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל, אחיו, הגאון רבי מאיר שמואלביץ, חתנו הגאון רבי אלעזר מאירוביץ ראש ישיבת נתיבות חיים ובנו הגדול הגאון רבי ישראל יעקב שמואלביץ ר"י מגדל עוז.

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שהגיע במיוחד מבני ברק ספד: "כתוב באיכה איכה יועם זהב ישנא הכתם הטוב, מה הפירוש, זהב זה המתכת היקרה מכולם זהב כסף נחושת וכו' זהב זה הכי יקר".

"עכשיו תדעו הנפטר ר' אברהם צבי זכר צדיק לברכה הוא נולד בקודש הקודשים הוא נולד במקום הזה, היה שמה המירער ראש ישיבה רבי חיים ואחר כך היה רבי נחום פרצוביץ זכר צדיק לברכה, שם הוא נולד, ושם הוא כבר היה זהב, אבל מה כתוב איכה יועם זהב ישנא הכתם הטוב מה זה, זהב זה מתכת יקרה מאוד, אבל כשעושים ממנו תכשיט זה יקר עשרת מונים, אוי אברהם צבי זכר צדיק לברכה".

"הייתי גם בברית שלו היה אז עוצר זה היה בבית חולים והייתי אז בברית שלו, אבל אחר כך הכרתי אותו הלאה וגדל וגדל ומה הוא עשה מהזהב שלו, הוא עשה מהזהב שלו תכשיטים, איכה יועם זהב ישנא הכתם הטוב, כתם הטוב זה זהב שעשו ממנו תכשיטים, והוא זכה בכל ימי חייו להשתמש עם הזהב שהוא הי', זה כבר הי' קדוש והוא הפך את זה לתכשיטים", ספד הגרב"ד.

לאחר מסע הלוויה נטמן רבי אברהם זצ"ל בהר המנוחות.

 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום