העסקים שנפגעו קשות בשל המלחמה ולא זכאים לפיצוי

קריסת ענף המסעדנות בגולן ובגליל העליון: מסעדות לא מוגדרות כעסקי תיירות ולכן לא זכאיות לפיצוי בשל נזק עקיף ממלחמת חרבות ברזל

קובי ברקת | כלכלי 17.7.2024 | 16:12

אילוסטרציה | צילום: pexels

על פי נתוני סקר שהוצג בדיון על ידי נציג משרד הכלכלה, נכון לאפריל 2024 בישובים שלא פונו, כ-14% מסך העסקים בכל הענפים הינם עם פדיון 0, משמע היו פתוחים לפני המלחמה ובאפריל אינם פועלים. בענף שירותי המשקאות והמזון הופסקה הפעילות בכ- 27% מהעסקים ואין להם כל הכנסות. הפדיון של כ-15% מהעסקים בענף שירותי המזון והמשקאות ירד ביותר מ50% בהשוואה לפדיון חודשי ממוצע לפני המלחמה. 42% מהעסקים של שירותי אוכל הפסיקו לפעול או חוו ירידה של למעלה מ-50% בפעילות.

עדי פרץ, בעל בית קפה מטרלו בעין זיוון שנסגר סיפר שסגר את בית הקפה אך הוא עדיין חייב כסף לספקים שעבדו איתו וגם הם תושבי הגולן. "אני כבר חודשיים בלי הכנסה ואין לי איך לשלם לספקים". עוד ציין כי בעתיד הצימרים לא יוכלו לעבוד בלי מסעדות מתפקדות באזור משום שיש יחסי תלות בין כל עסקי התיירות והמסעדנות.

יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון הודיע כי במשך היום יקיים המשך לדיון, וכי הוא מצפה ממשרד האוצר להגיע עם מתווה סיוע לעסקי המסעדנות בגולן ובגליל העליון. "הוועדה ביקרה בצפת וראינו שם מסעדות ללא לקוחות על סף סגירה. כשהמלונות ריקים גם המסעדות מתרוקנות, וכיום גם המדינה כבר לא מביאה קבוצות כגון מסע ותגלית לצפת בטענה שלא בטוח בעיר. בהרבה מקומות המסעדות הן הסיבה לכך שתיירים מגיעים לצפון והאינטרס של הממשלה הוא לשמור עליהן פועלות כדי שימשיכו לשלם מסים לקופת המדינה וכדי לא לשלם דמי אבטלה לעובדים שפוטרו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום