"קרא קטעים מהספר באחוזה": מאמצי נתניהו לפייס את טראמפ

"בכל פעם שחשבנו שהצלחנו לשים את זה מאחורינו גילינו שזה לא עבד ושטראמפ עדיין כועס על נתניהו"

מאיר גלבוע | מדיני 17.7.2024 | 13:42

נתניהו וטראמפ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היחסים בין דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר ומועמד המפלגה הרפובליקאית בבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצאים בשנים האחרונות בשפל, לאחר שלדעתו של טראמפ נתניהו מיהר לברך את הנשיא ביידן עם היבחרו ב-2020 ולא תמך בגירסתו של טראמפ שהבחירות זויפו.

את הביטוי לזעם שלו כלפי נתניהו הביע טראמפ בריאיון לספרו של העיתונאי ברק רביד בו הביע את תסכולו מנתניהו וסינן "שילך לעזאזל".

אותו רבד חושף כעת באתר "וואלה" כי בסביבת נתניהו טוענים כי ראש הממשלה ניסה לפחות בארבע הזדמנויות בשלוש השנים האחרונות לשלוח חברים משותפים לפגוש את טראמפ כדי לעזור לתקן את היחסים ביניהם.

"במקרה אחד", חושף רביד, "מקורב לנתניהו פגש את טראמפ במאר א-לאגו והביא עמו עותק של ספרו של נתניהו כדי לקרוא בקול את הדברים החיוביים שראש הממשלה כתב עליו.

"אבל בכל פעם שחשבנו שהצלחנו לשים את זה מאחורינו גילינו שזה לא עבד ושטראמפ עדיין כועס", אמר אחד ממקורביו של נתניהו לרביד.

עוד מפרסם רביד כי "שניים מיועציו של נתניהו אמרו שהם אופטימיים שאפשר לתקן את היחסים בין ראש הממשלה לבין הנשיא לשעבר.

לדבריו, "אחד מהם אף ציין כי מי שאולי יוכל לעזור הוא המיליארדר אילון מאסק - שמנהל מערכת יחסים טובה עם נתניהו ושבתחילת השבוע הביע תמיכה בטראמפ לנשיאות".

כזכור, בראיון לספרו של ברק רביד "השלום של טראמפ" אמר הנשיא לשעבר: "לא היה אף אחד שעשה יותר עבור נתניהו ממני, לא היה אף אחד שעשה עבור ישראל יותר ממני, הגולן היה ביג דיל. עשיתי את זה לפני הבחירות - וזה עזר לנתניהו הרבה, הוא היה מפסיד בלעדיי. והאדם הראשון שרץ לברך את ג'ו ביידן היה נתניהו, לא רק שהוא בירך אותו - הוא עשה את זה בסרטון מוקלט, טעות נוראית, לא דיברתי איתו מאז".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום