ארבעה ימים אחרי: חמאס ממשיך להסתיר מה עלה בגורלו של דף

ההתנהלות התמוהה של חמאס מאז החיסול: ההכחשה, ההסתרה, השתיקה, בית החולים בחאן יונס שהפך למבוצר והמשך המשא ומתן ללא שינוי

דוד סירקין | חרבות ברזל 17.7.2024 | 09:42

ראפע סלאמה (מימין) ומוחמד דף | צילום: רשתות ערביות

חמאס ממשיך לשמור על עמימות באשר לגורלו של ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף, מאז ניסיון החיסול של צה"ל בשבת. 

שעות לאחר ניסיון החיסול, טענו בחמאס כי דף נותר בחיים. ח'ליל אל-חיה, סגנו של יחיא סינוואר התראיין בערוץ אל-ג'זירה הקטארי ואמר: "הטענות של ישראל ונתניהו שקריות. אנחנו אומרים לנתניהו - מוחמד דף שומע אותך עכשיו ולועג לדבריך השקריים".

עם זאת, בימים האחרונים שומרים בחמאס על שתיקה באשר לגורלו של ראש הזרוע הצבאית, מבכירי המבוקשים של ישראל באזור, ששרד במהלך השנים לפחות 6-7 ניסיונות חיסול ישראליים. לצד זה, בחמאס כן הודו בחיסולו של מפקד חטיבת חאן יונס, ראפע סלאמה.

מנגד, בישראל ממשיכים להחזיק בהערכות שהפעם המחבל הבכיר שדם רב של יהודים על ידיו, לא שרד את הנקמה הישראלית.

אחד הדיווחים שמלמדים על ניסיון ההסתרה המתמשך של חמאס, הוא הדיווח על כך שבית החולים בחאן יונס, שאליו פונו גופות רבות מזירת התקיפה הפך למקום מבוצר בידי חמאס.

אינטרס מרכזי שיכול להיות לחמאס להסתיר את מותו של דף, מלבד המכה המורלית הקשה לארגון, הוא להציג לעולם את התקיפה במוואסי כמתקפה בלתי מוצדקת, בעוד חיסולו של ראש הזרוע הצבאית הוא צעד מקובל שיכול להיתפס כמוצדק גם בעיני הקהילה הבינלאומית.

אם יתברר שדף חוסל, השם הדומיננטי שעולה כעת ועשוי להיות מחליפו הוא מוחמד סינוואר, אחיו של יחיא סינוואר. על פי דיווחים ערביים, מוחמד סינוואר ינהל את עבודת המועצה הצבאית אם יהיה אישור לחיסול.

ובמקביל לכל זה, אחת העובדות המעניינות ביותר היא שחמאס בחר שלא לפוצץ את שיחות המשא ומתן לעסקה, ברקע התקיפה. לאחר שביום ראשון בכיר בחמאס אמר לכלי תקשורת זר כי הם יקפיאו את השיחות בעקבות התקיפה, חבר הלשכה המדינית של חמאס עיזת א-רישק מיהר להכחיש את הדיווח בהצהרה רשמית.

בינתיים, נראה שמבחינת חמאס אין שינוי בעמדה. בארגון הטרור עדיין מתעקשים שכל עסקה תהיה בכפוף לנסיגת כוחות צה"ל מהרצועה, חזרת העקורים לבתיהם וסיום המלחמה בעזה בשלב השני של העסקה, לכל המאוחר. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום