יועץ צבאי אמריקאי מת באופן פתאומי בקייב

ריצ'רד הארי קירלין, יועץ צבאי אמריקאי שעסק באספקת מטוסי F-16 לאוקראינה, מת בפתאומיות בגיל 57 בקייב. על פי פרטים רפואיים שמסרה שגרירות ארה"ב, הוא סבל מכולסטרול גבוה

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 16.7.2024 | 14:30

מטוס F-16 | צילום: שאטרסטוק

עובד שגרירות ארה"ב באוקראינה, מת בפתאומיות בקייב בסוף יוני, מותו אושר על ידי משרד החוץ האמריקאי. ברוסיה דווח, כי האיש הוא היועץ הצבאי ריצ'רד הארי קירלין, שהגיע לקייב 10 ימים לפני מותו והיה מעורב באספקת מטוסי F-16 לאוקראינה.

אתר Veterans Legacy, המנוהל על ידי המחלקה האמריקאית לענייני חיילים משוחררים, פרסם כי ריצ'רד הארי קירלין מת ב-24 ביוני 2024. במקביל, פורסם באתר האינטרנט של בית הלוויות במחוז בנטון (מדינת וושינגטון), כי האיש בן ה-57 מת ב-24 ביוני בקייב. 

יצוין כי לפני עבודתו בשגרירות ארה"ב באוקראינה, הוא עבד בנציגויות הדיפלומטיות של ארה"ב במאוריטניה, ערב הסעודית והונדורס, ולפני כן שירת בחיל האוויר, במגזר הפרטי ובמשרד ההגנה האמריקאי.

ב-26 ביוני דווח ברוסיה כי גופת נספח של שגרירות ארה"ב באוקראינה נמצאה במלון הילטון בקייב. על פי פרטים רפואיים שמסרה שגרירות ארה"ב, הוא סבל מכולסטרול גבוה. מאוחר יותר, מותו אושר על ידי הנציגות הדיפלומטית ומשרד החוץ.

על פי דיווחים בתקשורת באוקראינה, בקייב מצפה לקבל שישה מטוסי F-16 בקיץ ועד 20 מטוסי קרב עד סוף השנה. במקביל, קייב תוכל להקים רק טייסת אחת של 15-24 מטוסי קרב, למרות העובדה שהמערב תכנן לספק 300 מטוסים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום