איש 'אחים לנשק' מאיים לתבוע את חברת הכנסת: "ידיך מגואלות בדם"

עורכי הדין דן אלדד ומושיקו פרץ שיגרו מכתב התראה לח"כ גלית דיסטל אטבריאן בשם עמרי רונן מ'אחים לנשק': "התרת דמו – התנצלי, או שנפנה לאמצעים משפטיים"

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 16.7.2024 | 08:08

עמרי רונן מאחים לנשק | צילום: מתוך רשת X

באי כוחו של עמרי רונן, פעיל בתנועת 'אחים לנשק', עורכי הדין דן אלדד ומושיקו פרץ, פנו בשם סרן במיל' עמרי רונן, ממובילי אחים לנשק, לחברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד), לאחר שזו פרסמה ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) פרסום בו קראה לרונן 'ערב רב', והאשימה אותו שידיו 'מגואלות בדם'. פרסום זה מהווה הסתה לאלימות כלפי רונן, ופגיעה בשמו הטוב שאף מעמידה אותו, ואת חבריו לארגון בסכנה ממשית.

"סימנת סימן של מטרה על מצחו של עו"ד עמרי רונן, מתוך כוונה, או לפחות מתוך מודעות בדרגה הגבוהה ביותר לכך שאפשר שלפחות אחד מהקהל הרב השותה את דבריך בצמא – יקום וייעשה מעשה נורא, כלפיו או כלפי מי מחבריו לארגון, אנשים רבי זכויות בגין פעילותם בעבר ובהווה. החמרת לעשות והזכרת את ילדיו של מרשנו, כדי שידע שגם הם עלולים להיפגע, ולהבא ישתוק". כך נכתב במכתב.

בנוסף, כותבים במכתב עורכי הדין אלדד ופרץ, שבעבר עבדו במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה כי "עמרי רונן הוא אדם שכל חייו הם נתינה לחברה ועשייה למען הציבור. הוא הקים עמותה שעוסקת בהנחלת ערכי הציונות לנוער, הוא התנדב בעבודה עם אנשים עם צרכים מיוחדים ב"נווה אייל". עו"ד רונן התמחה במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, והיה אחד המתמחים המוכשרים, המחוייבים, והערכיים שזכינו לעבוד איתם. היה לו חלק בהישגי המחלקה במאבק בשחיתות השלטונית, תוך הקפדה על הגינות מוחלטת ושמירה על זכויות חשודים ונאשמים. עמרי ראה בעבודה בתחום זה שליחות, כדי לקדם מדינה תקינה יותר וחברה צודקת יותר. באדם זה בחרת לפגוע, בו ובשמו הטוב, ולסכן אותו כשאת מציירת אותו כלא פחות מאשר מחבל הרסני, שהוביל לטבח, וידיו מגואלות בדם". 

לצד זה, המכתב נוסח ברוח של פניה על מנת להרגיע את הרוח הציבורית ולא להלהיטה, כאשר נפתח במילים: "תכליתה של פניה זו אליך היא כמובן להעמידך על כוונתו של מרשנו לנקוט באמצעים המשפטיים המתאימים בעקבות מעשיך, ולהתריע על כך, כדי לאפשר את הסדרת העניין ללא הליכים משפטיים. אנו נוקטים בצעד זה לא רק על פי המקובל והראוי במקרים כאלה, אלא גם בשל האינטרס הלאומי בהרגעת הדיון הציבורי ובכיוונו למישורים ענייניים".

לצד זה, מובהר בו באופן ברור שאם לא תבחר ח"כ דיסטל אטבריאן להתנצל ולהסכים על סכום כסף שתתרום למטרה ציבורית שתאותר יחדיו, יאלצו עו"ד אלדד ופרץ לפנות לערכאות משפטיות.

יצוין כי לחברת הכנסת ישנה חסינות מפני תביעות משפטיות, כך שללא הסרת חסינותה אין אפשרות לתבוע אותה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום