הכנסת אישרה סופית: סמכויות חיפוש ועיכוב לחיילים השומרים על בסיסי צבא

בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הדיווחים על גנבת כלי נשק וחלקיהם מבסיסי צבא הגנה לישראל ברחבי המדינה. אמצעי לחימה אלו מגיעים לא אחת לגורמים עברייניים

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 16.7.2024 | 07:30

מלחמת חרבות ברזל | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק סמכויות לשם שמירה על ביטחון הציבור (תיקון מס' 8), התשפ"ד–2024 של חבר הכנסת יצחק קרויזר מ'עוצמה יהודית'. 11 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד.  

בחוק מוצע להקנות סמכויות חיפוש ועיכוב לחיילים שנתמנו לשמור על בסיס צה"ל או מקום המוחזק ע"י צה"ל, כלפי מי שינסו להיכנס או לחדור לאותו מקום, וזאת למניעת גניבות נשק.

עוד קובעת ההצעה כי הרמטכ"ל, או מי שהסמיך לכך, יגדיר הוראות בדבר סימון ומעקב אחר כלי נשק ואמצעי לחימה בידי צה"ל, וכן יקבע הוראות לעניין החובה על מפקדי בסיסים ומתקנים צבאיים לשמור על כלי הנשק המוחזקים בהם.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הדיווחים על גנבת כלי נשק וחלקיהם מבסיסי צבא הגנה לישראל ברחבי המדינה. אמצעי לחימה אלו מגיעים לא אחת לגורמים עברייניים, ואלה עושים בהם שימוש בביצוע עבירות ומסכנים את ביטחונו ושלומו של הציבור. הסיבות לגנבות הללו הן בין השאר ליקויים בשמירה על בסיסי הצבא ובתשתיות האבטחה והיעדר מעקב צמוד אחר ציוד צבאי. בהצעת חוק זו מוצעות דרכי התמודדות עם האמור".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום