30 שנים לאחר הפצצת מרכז יהודי בארגנטינה, רשת איראנית מפיצה אנטישמיות לקהל היספני

כלי תקשורת בשפה הספרדית שנוסד על ידי תאגיד התקשורת האיראני, הנשלט על ידי הרפובליקה האיסלאמית של איראן, בעל תפוצה נרחבת באמריקה הלטינית, מקדם את השקפותיו האנטישמיות של המשטר האיראני, רוויזיוניזם של השואה, דעות קדומות אנטי-ישראליות והסתה, כך על פי דו"ח חדש של הליגה נגד השמצה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 15.7.2024 | 22:05

ראש הממשלה באתר הפיגוע בארגנטינה: אילוסטרציה | צילום: משה מילנר, פלאש 90

ביום השנה ה-30 להפצצת בניין הפדרציה היהודית AMIA בבואנוס איירס, ארגנטינה - המתקפה שנתמכה על ידי המשטר האיראני, בה איבדו את חייהם 85 בני אדם ונפצעו למעלה מ-300, דו"ח הליגה נגד השמצה מדגיש את הפצת האנטישמיות וההטיה האנטי-ישראלית של HispanTV באמריקה הלטינית ומחוצה לה. הטווח הגלובלי הנרחב של הרשת משתרע על פני כמעט 600 מיליון דוברי ספרדית דרך שידורי לוויין, כבלים, שידור חי ופלטפורמות מדיה חברתית.

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, שנמצא כעת בארגנטינה עם מנהיגי הליגה, אמר: "ביום השנה ה-30 למתקפת הטרור הקטלנית ביותר בארגנטינה, הפצצת בניין ה- AMIA שביצע המשטר האיראני ונציגו חיזבאללה, ניכר כי המשטר האיראני ממשיך להנציח את האנטישמיות באמצעות ערוצים רבים, לצד אלימות פיזית. הרפובליקה האסלאמית של איראן, כמדינה המובילה בעולם בקידום אנטישמיות וטרור, משתמשת במרכזי תרבות ובתקשורת ברחבי אמריקה הלטינית, על מנת להסית ולהפיץ שנאה כנגד קהילות יהודיות. השימוש הציני בכלי תקשורת כגון HispanTV בכדי להפיץ קונספירציות אנטישמיות ודיסאינפורמציה ראוי לגינוי והוא לא אתי. בדו"ח שלנו, אנו מתווים צעדים קונקרטיים על מנת לדרבן קובעי מדיניות ותאגידים לנקוט בפעולה מהירה כדי למנוע מ-HispanTV וכלי תקשורת אחרים של המשטר האיראני להפיץ שנאה דרך הפלטפורמות הללו".

בין שאר הערוצים, הרפובליקה האסלאמית של איראן מפיצה את ההסתה שלה באמצעות שידור הרפובליקה האסלאמית של איראן (IRIB), שארצות הברית הטילה עליהם סנקציות בשנים 2013 ו-2022 בגין הפרת זכויות אדם. המשטר האיראני משתמש בעיקר ב-PressTV של IRIB (הוקמה ב-2007) ובמקבילה בשפה הספרדית, HispanTV (נוסדה ב-2011), כדי לקדם אנטישמיות עולמית.

הדו"ח בוחן דוגמאות קונקרטיות לאופן שבו HispanTV מפיצה אנטישמיות, וחושף כיצד HispanTV מפיצה קונספירציות, שקר, מיתוסים ודיסאינפורמציה על פני מספר קטגוריות מפתח:

· דימויים אנטישמיים על יהודים וכוח יהודי כדי להנציח את המיתוס לפיו הציונים שולטים בהוליווד ועמדו גם מאחורי מגיפת הקורונה.

·  דיסאינפורמציה והכחשה לאחר ה-7 באוקטובר עיוות העובדות של המתקפה האנטישמית העקובה מדם על יהודים מאז השואה כדי להשריש נרטיב חלופי המאשים את ישראל.

· הכחשה וקנוניות הקשורות לאמריקה הלטינית כגון הכחשת תפקידו של המשטר האיראני במתקפת הטרור AMIA וקידום קונספירציית "תוכנית אנדיניה" המעורפלת.

· האדרת הטרור על ידי הצגת האלימות חסרת האבחנה שגורמים בטהראן מבצעים נגד אזרחים כצורה לגיטימית של התנגדות מזוינת.

· הצדקת חיסול ישראל כישות לא לגיטימית שלא צריכה להתקיים במזרח התיכון.

· האדרת הרפובליקה האסלאמית של איראן ושלוחיה כדי להתמודד עם "הישות הציונית" באמצעות הכוחות המהפכניים והשליחים שלה.

· רוויזיוניזם היסטורי על ידי עיוות אירועים הקשורים לשואה וביצוע השוואות שווא לציונות ולישראל.

· הפצת דעות קדומות אנטי-ישראליות טענת שווא שישראל היא מדינת אפרטהייד ומבצעת טיהור אתני נגד הפלסטינים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום