הגרי משיב לביקורת על תחקיר בארי: "שלדג גיבורים"

דובר צה"ל הגרי טען שהתחקיר על הקרב בבארי הוא "מקצועי", אך הבהיר: "הייתה גבורה של הלוחמים והיחידות שפעלו ב-7 באוקטובר - ביניהם גם יחידת שלדג". על המשך התחקירים: "נבדוק את המודיעין, מה היה בלילה שלפני"

שלו שינברג | חרבות ברזל 15.7.2024 | 16:42

דובר צה"ל דניאל הגרי | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס בוועידה הכלכלית הלאומית של "כלכליסט" לביקורת על תחקיר צה"ל על הקרבות בבארי, לאחר שזה הטיח האשמות קשות בלוחמי שלדג שלחמו בגבורה רבה בקיבוץ. 

הגרי אמר: "הייתה גבורה של הלוחמים והיחידות שפעלו ב-7 באוקטובר - ביניהם גם יחידת שלדג. זאת גבורה גדולה מאוד, אנשים שחתרו למגע בכל העוטף בכל מקום והם נלחמים מאז. דור של מפקדים ולוחמים שהם גאווה, והם ישיגו את מטרות המלחמה". 

הגרי טען שהתחקיר עצמו הוא "תחקיר מקצועי, איכותי, קשה מאוד - ששוקף לקהילה והמבחן שלו היה האמון בין צה"ל לקהילה כדי שקהילות יוכלו לחזור הביתה". 

"עברו יותר מתשעה חודשים למלחמה, הבטחנו שנתחקר ונשקף לציבור. המטרות של התחקירים שאנחנו עושים הן למידה ויישום מיידי של הלקחים. יש לנו עוד מלחמה, יש לנו עוד אויבים, יש לנו גבולות מסביבנו שצריכים את הפקת הלקחים הזאת - כדי שלא יקרה לנו משהו מחר בבוקר כי לא הפקנו לקחים", אמר. 

על השלבים הבאים בתחקירי 7 באוקטובר, אמר: "יש לנו חובה גדולה להציג - וכך נעשה בתחקירים הבאים - דבר ראשון מה קרה מלמעלה למטה, מה קרה במודיעין, מה קרה במענה של ההגנה, מה היה בלילה שלפני 7 באוקטובר. זה מה שנעשה, נציג את זה לציבור, זאת החובה שלנו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום