סינוואר מנותק קשר: "מי יקבל החלטות על העסקה?"

לפי מקורות מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר מנותק קשר, ברקע ניסיון החיסול של מוחמד דף. לפי שעה אין דרך לקבל את קביעותיו והחלטותיו של סינוואר בנוגע לנושאים שונים במשא ומתן

שלו שינברג | חרבות ברזל 15.7.2024 | 11:21

יחיא סינוואר | צילום: Atia Mohammed/Flash90

מקור הבקיא בקשר שבין בכירי החמאס בדוחא לבין בכירי חמאס ברצועת עזה, חשף כי מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר מנותק קשר ואין דרך לקבל את הכרעותיו בעניין סוגיות במשא ומתן - כך דווח ב"ווינט". 

הבכיר ביותר שעימו צמרת חמאס בקטאר הייתה בקשר הוא מוחמד דף, וכעת לפי ההערכות הוא חוסל. דף היה מוסר להנהגה בדוחא את ההחלטות. 

הגורם הסביר: "הרי בסופו של דבר, לא משנה מה אומרים הבכירים בדוחא. כי הם יכולים לקבל החלטות, לחתום על הסכמים ולהתפשר עם ישראל, אבל זה לא ישנה כלום לשחרור החטופים שמצויים בשליטה של סינוואר, דף והזרוע הצבאית".

על פי ההערכות, דף שהה באותו מתחם בו היה מח"ט חאן יונס, ראפע סלאמה, שחיסולו אושר על ידי צה"ל, וכי הסבירות שהוא נפגע בפעולה היא ריאלית וגבוהה. 

בישראל משוכנעים כי דף וסלאמה נפגשו באותו המתחם, למרות שלא היה זה מקום שהייתם הקבוע. השאלה שעולה, האם דף היה במתחם ברגע שהפצצות נחתו על הקרקע, או שמא הוא יצא משם כמה דקות קודם. כמו כן, עולה הסברה לפיה גם אם דף חוסל לחמאס אין אינטרס להודות בכך בפומבי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום