בלתי נתפס: הדונמים שנשרפו בשטחי הצפון מתחילת השנה

רשות הטבע והגנים עם הנתונים לכמות הדונם שנשרפו בשטחי צפון הארץ מאז תחילת השנה הלועזית | כמה כילו השריפות שהתרחשו בסוף השבוע האחרון? וכמה דונם נשרף ברחבי הארץ מתחילת השנה? | גלריית תמונות ותיעודים ממאמצי הכיבוי בשמורת הטבע ארבל סמוך לטבריה

חני לוין | חדשות בארץ 7.7.2024 | 17:15

כיבוי השריפה בשמורת ארבל | צילום: זיו לוי, רט"ג

על פי נתוני רשות הטבע והגנים נכון להיום (07/07) מתחילת השנה נשרפו בשטחי צפון הארץ כ-104,679 אלף דונם, כאשר מחצית מהשריפות התחוללו בשטחי שמורות טבע וגנים לאומיים ומחצית ביערות ובשטחים פתוחים.

 

השטח השרוף בשמורה צילום: זיו לוי, רט"ג

השריפות שהתחוללו בין הימים חמישי-שישי לאחר המטח הגדול מלבנון, כילו כ-12,660 דונם, מתוכם כ-7,500 דונם בגולן ו-4,600 דונם בגליל העליון. שריפות אלו מהוות כ-12% מכלל השריפות עד כה בצפון ישראל מתחילת השנה.

מתחילת השנה, נשרפו בכל רחבי הארץ כ-193,212 אלף דונם, כאשר האזור שנפגע בצורה המשמעותית ביותר הוא אזור הגולן, עם כ-50 אלף דונם שנשרפו, ואחריו הגליל העליון עם כ-43 אלף דונם שנשרפו.

ד"ר עמית דולב, אקולוג מחוז צפון ברשות הטבע והגנים: "השריפות האלו הן אירוע קשה וטראומתי לשטח, אנחנו מדברים על עצמת אש אדירה וחום רב, בעלי החיים מנסים לברוח, אבל לא כולם מצליחים. בעלי החיים הקטנים לא מסוגלים לברוח מהלהבות, ולכן חלקם נחנקים או נשרפים מהעשן, או מתים מחום. לצומח, בייחוד לעצים, ייקח זמן רב לחזור לגודל שהיו. הצמחייה העשבונית שנשרפת אמנם נראה אותה משתקמת כבר בחורף הקרוב, אבל היא מהווה אוכל לבעלי חיים רבים שחיים בתא השטח, לכן כמויות המזון הזמין בקיץ עבור החיות מצטמצם דרסטית. אנחנו מכירים שריפות כל שנה באזור הזה ובעונה הזו, ההבדל המשמעותי הוא העצימות וההיקף, הם גדולים הרבה יותר."

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום