ללא בושה: צעירים התחזו למפונים מהדרום ושלשלו לכיסם כסף רב

צעירים תושבי חיפה התחזו למפונים מהדרום ובמצג שווא שלשלו כסף רב לכיסם. בעקבות דיווח למשטרה ביום חמישי האחרון, עצרו השוטרים בירושלים את החשודים פעם נוספת, ומעצרם הוארך בבית המשפט

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 14.7.2024 | 13:23

מעצר אחד החשודים | צילום: דוברות המשטרה

במהלך החודשיים האחרונים, התקבלו מספר תלונות כנגד צעירים שקיבלו לידיהם סכום כספי רב תוך שהתחזו למפונים תושבי הדרום. בתוך כך, פנו לאזרחים תמימים סמוך לתחנת דלק ביציאה מהעיר ירושלים בתואנה כי זקוקים לכסף על מנת לתדלק את רכבם ולהמשיך בדרכם. לאחר שנעצרו על ידי השוטרים מתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים בגין מעשיהם, האריך בימ"ש את מעצרם במספר ימים.

במקרה הראשון שנחקר, בתאריך 8.5 בשעות אחה"צ, התקבל דיווח מאזרחית תמימה כי בתחנת הדלק, ניגשו אליה מספר צעירים וביקשו סיוע בתדלוק רכבם. מטוב ליבה, משכה האזרחית סכום של 400 ש"ח ונתנה לצעירים. לאחר שעוברי אורח הפנו את תשומת ליבה כי החשודים עומדים במקום מזה מספר ימים, הבינה כי נפלה לתרמית והזעיקה את השוטרים שהעבירו את החשודים לחקירה בתחנת המשטרה לב הבירה. בסיום חקירתם, נשלחו בתנאים מגבילים תוך שהתחייבו כי המקרה לא יקרה בשנית.

לפני מספר ימים, הוגשה תלונה מקוונת בה סופר על מספר צעירים שעמדו בתחנת הדלק ופנו אל המתלונן תוך שהציגו עצמם על פי החשד כמפונים מהדרום. גם במקרה זה, ביקשו החשודים כסף במטרה לכאורה לתדלק את רכבם. לאחר שהמתלונן העביר לידיהם סכום של 300 ש"ח, הבטיחו הצעירים כי בו בעת שיגיעו לעיר מגוריהם בדרום, יבצעו העברה כספית ויחזירו לו את סכום הכסף. לדבריו, עד כה טרם קיבל לידיו ולו שקל אחד. בעקבות תלונתו, נפתחה חקירה במשטרה.

ביום חמישי האחרון בשעות הערב, התקבלו דיווחים נוספים על אותם חשודים הפונים לאזרחים ומנצלים טוב לבם, ולמקום הוזעקו שוב שוטרי תחנת לב הבירה. שני החשודים אותרו ונעצרו על ידי השוטרים לחקירה בחשד לעבירת קבלת דבר במרמה. להערכת חוקרי המשטרה, שלשלו החשודים לכיסם מאות ש"ח ואף סכום רב יותר, ממעשיהם. 

במסגרת חקירה זאת, הובאו השניים בפני בית המשפט שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם ב-5 ימים נוספים, עד לתאריך 16.7.24. חקירת המשטרה נמשכת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום