ביידן התבלבל בנאום: סגנית הנשיא "טראמפ", זלנסקי הפך ל"פוטין"

ביידן טען כי השליטה של ​​חמאס בעזה אינה פופולרית, וטען כי למרות הסקרים האחרונים שהצביעו אחרת – התמיכה בארגון הטרור נמצאת במגמת ירידה בקרב הפלסטינים בעזה ובגדה המערבית. במהלך הנאום, ביידן לא הפסיק להתבלבל בין דמויות מפורסמות

אלי קליין | חדשות בעולם 12.7.2024 | 07:55

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הלילה כי סיום המלחמה לא אומר שישראל לא תוכל להמשיך לרדוף אחרי הנהגת חמאס.

"הגיע הזמן לסיים את המלחמה הזו. זה לא אומר להפסיק מלרדוף אחרי סינוואר וחמאס", אומר ביידן במסיבת עיתונאים. ביידן חזר על מה שסיפר לקבינט המלחמה כשביקר בישראל זמן קצר לאחר ה-7 באוקטובר.

"אל תעשו את אותה טעות שאמריקה עשתה כשרדפה אחרי בן לאדן. אין צורך לכבוש שום מקום. תרדפו אחרי האנשים שעשו את הפשעים, אל תחשבו שזה מה שאתם צריכים לעשות, אנחנו נעזור לכם למצוא את הרעים - סינוואר והשאר", אמר.

מסיבת העיתונאים של הנשיא התחילה ברגל שמאל לאחר שביידן התבלבל בין שמותיהם של סגנית הנשיא קמלה האריס ויריבו, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, בתגובה לשאלה לגבי האמון שלו בהאריס.

"לא הייתי בוחר בסגנית הנשיא טראמפ להיות סגנית נשיא אם היא לא הייתה כשירה להיות נשיאה", אמר. הנשיא גם כינה בטעות את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כ"נשיא פוטין".

"ועכשיו אני רוצה למסור את זה לנשיא אוקראינה, שיש לו אומץ ונחישות, גבירותיי ורבותיי, הנשיא פוטין", אמר ביידן, בהתייחסו לזלנסקי, לפני שתיקן את עצמו.

בהתייחסו למלחמה בין ישראל לחמאס, אמר ביידן כי בעוד ששני הצדדים הסכימו על "המסגרת" להפסקת אש ושחרור חטופים הם עדיין לא הגיעו להסכמה. עם זאת, הוא עמד על כך שיש התקדמות בגישור על הפערים.

גורם ישראלי אמר אתמול ל"טיימס אוף ישראל" שהצדדים עדיין נמצאים במרחק של שבועיים-שלושה להסכם ויש פערים גדולים לגשר.

"כבר חודשים ארה"ב פועלת להביא להפסקת אש בעזה כדי להחזיר את החטופים הביתה, כדי ליצור נתיב לשלום ויציבות במזרח התיכון", אמר ביידן במסיבת העיתונאים, והדגיש כי הוא מעוניין להביא קץ למלחמה, שהחלה במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר בדרום ישראל.

"אלה נושאים קשים ומורכבים", אמר ביידן על הפערים שנותרו בין ישראל לחמאס. "יש עדיין פערים לסגור, אבל אנחנו מתקדמים. המגמה היא חיובית, ואני נחוש לעשות את העסקה הזו ולהביא לסיום המלחמה הזו, שאמורה להסתיים עכשיו", הוסיף.

"השליטה של ​​חמאס בעזה אינה פופולרית", אמר ביידן, וטען כי למרות הסקרים האחרונים שהצביעו אחרת, התמיכה בארגון הטרור נמצאת במגמת ירידה בקרב הפלסטינים בעזה ובגדה המערבית.

"אם תשימו לב, יש חוסר שביעות רצון גוברת בגדה המערבית, מהפלסטינים, מהחמאס. חמאס לא פופולרי עכשיו", אמר, אך הסקרים מראים הפוך לגמרי, חמאס מאד פופולרי.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום