ארה"ב וגרמניה סיכלו מזימה רוסית לרצוח מנכ"ל יצרנית נשק

ארה"ב וגרמניה סיכלו מזימה רוסית לרצוח את מנכ"ל יצרנית הנשק ששולח נשק רב לאוקראינה. במשך יותר משישה חודשים, רוסיה מבצעת מסע חבלה ברחבי אירופה, בעיקר על ידי כוחות פרוקסי

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 11.7.2024 | 23:08

אילוסטרציה | צילום: unsplash

המודיעין האמריקני גילה מוקדם יותר השנה שממשלת רוסיה תכננה להתנקש במנכ"ל של יצרנית נשק גרמנית גדולה, שייצרה פגזי ארטילריה וכלי רכב צבאיים עבור אוקראינה, כך לפי חמישה גורמים אמריקאים ומערביים שמכירים את הפרשה ושוחחו עם רשת CNN.

נסיון הרצח היה אחד מסדרה של תוכניות רוסיות לרצוח בכירים בתעשייה הביטחונית ברחבי אירופה שתמכו באוקראינה, כך אמרו המקורות הללו. התוכנית להרוג את ארמין פפרגר, מנכ"ל החברה הגרמנית, היתה הכי מוכנה.

רשת CNN מדווחת, כי כאשר נודע לאמריקאים על תכנון הרצח, הם הודיעו לגרמניה, שירותי הביטחון שלה הצליחו לסכל את המזימה. בכיר בגרמניה אישר כי גרמניה הוזהרה על התכנון על ידי ארה"ב.

במשך יותר משישה חודשים, רוסיה מבצעת מסע חבלה ברחבי אירופה, בעיקר על ידי כוחות פרוקסי. היא גייסה חובבנים מקומיים לכל דבר, החל מהצתות במחסנים הקשורים לנשק עבור אוקראינה ועד למעשי ונדליזם, כולם נועדו לעצור את זרימת הנשק מהמערב לאוקראינה.

פפרגר היה מטרה ברורה: החברה שלו, Rheinmetall, היא היצרנית הגרמנית הגדולה ביותר של פגזי הארטילריה בקוטר 155 מ"מ שהפכו לנשק חשוב של אוקראינה. החברה תפתח בשבועות הקרובים מפעל כלי רכב משוריינים בתוך אוקראינה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום