ארצות הברית הטילה סנקציות על "צו 9" וארגון להב"ה

ארצות הברית הטילה סנקציות נוספות על רעות בן חיים, מקימת ארגון "צו 9" הפועל לסיכול העברת סיוע הומניטארי לרצועת עזה, ונגד ארגון להב"ה ופעילי ימין נוספים

ישראל לפקוביץ | מדיני 11.7.2024 | 18:22

פעילי תנועת צו 9 בפעילות | צילום: תנועת צו 9

משרד האוצר האמריקני הודיע על סנקציות נוספות נגד ישראלים, לראשונה הוטלו סנקציות על רעות בן חיים, מראשי מחאת "צו 9", אם לשמונה בת 38, תושבת נתיבות. האמריקאים כועסים שהמוחים חוסמים סיוע הומניטרי לעזה.

מלבדה הוטלו גם סנקציות על יששכר מן ועל חוות מן שבדרום הר חברון, וכן על אביעד שלמה, מהתנחלות רבבה. האמריקנים הטילו גם סנקציות על ארגון להב"ה (למניעת התבוללות) שעליו כבר הוטלו סנקציות על ידי האיחוד האירופי, וכן על חוות המוח בוואדי אל-סיק, חוות מיתרים בדרום הר חברון והחווה של נריה בהתנחלות רימונים, כך דווח באתר ווינט.

דובר משרד החוץ של ארה"ב, מתיו מילר, אמר כי "ארה"ב מודאגת מאוד מאלימות המתנחלים וחוסר היציבות בגדה המערבית. אנחנו מעודדים את ישראל לנקוט צעדים מיידים נגד גופים אלה, בהיעדרם, נמשיך בצעדים שלנו".

בתוך כך שרי החוץ של ה-G7, ארגון המדינות המתועשות, גינו את החלטת ישראל להסדיר חמישה מאחזים ביהודה ושומרון. גבעת אסף, אדוריים, שדה אפרים, אביתר וחלץ. בהצהרה שפרסמו נאמר: "תוכנית ההתנחלויות של ישראל לא עולה בקנה אחד עם המשפט הבינלאומי ומחבלת במטרה של השגת שלום".

ארגון להב"ה הגיב לסנקציות של ארה"ב: "הנשיא הסנילי והאנטישמי של ארצות הברית לא מפחיד אותנו. היום גם בארצות הברית יודעים שמדובר בנשיא לא כשיר, שמגלה גישה מתרפסת בכל תחום אפשרי ולא מבין מה נעשה סביבו. מכל מקום, צעדיו של ביידן לא ירתיעו אותנו - נמשיך לפעול ללא מורא למען הצלת בנות ישראל, למורת רוחם של ביידן ושאר שונאי ישראל".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום