נתניהו הציג 4 העקרונות לעסקה, גלנט קרא להקמת ועדת חקירה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט נאמו בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. נתניהו חזר על ארבעת העקרונות שהציב ביחס לעסקה. גלנט קרא להקמת ועדת חקירה בניגוד לעמדתו של נתניהו

אברהם פריינד | פוליטי 11.7.2024 | 18:35

נתניהו וגלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט נאמו אחה"צ (חמישי) בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. ראש הממשלה חזר על ארבעת העקרונות שלו ביחס לעסקת חטופים ושר הביטחון קרא להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקר אסון ה-7 באקטובר.

 "נילחם עד הנצחון - גם אם זה יקח זמן. אנחנו לא מתעייפים", הבהיר ראש הממשלה והוסיף: "כל מתווה חייב לאפשר לישראל לחזור להילחם. ישראל תשלוט בציר פילדלפי ובמעבר רפיח".

נתניהו הוסיף והבהיר: "לא נאפשר חזרת מחבלים לצפון הרצועה ונדרוש שחרור מקסימלי של חטופים בשלב הראשון".

שר הביטחון יואב גלנט קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית בניגדו לעמדת ראש הממשלה ואמר: "אנו נדרשים לתחקיר ברמה הלאומית תחקיר שיבהיר את העובדות, יאפשר את הסקת המסקנות, ויביא להטמעת לקחים נכונים. לתחקיר ברמה הלאומית יש שם- ועדת חקירה ממלכתית".

לדבריו, "ועדת החקירה הזו צריכה להיות אובייקטיבית, היא צריכה לבדוק את כולנו מקבלי ההחלטות ואנשי הביצוע, את הממשלה, את הצבא ואת גופי הביטחון. בממשלה הזו, ובממשלות בעשור האחרון שהוביל לאירועי ה-7 באוקטובר.

היא צריכה לבדוק אותי, שר הביטחון, היא צריכה לבדוק את ראש הממשלה, את הרמטכ"ל וראש השב"כ, את צה"ל, ואת הגופים הלאומיים הכפופים לממשלה", דברי שר הביטחון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום