מנהיג הימין ההולנדי: "איסלאם זאת דת אלימה שאין בה חמלה"

חירט וילדרס, יו"ר "המפלגה למען החירות" ההולנדית, אמר בריאיון לערוץ ישראלי כי "אנשים ראו אחרי 7 באוקטובר שמיליוני אנשים בערי הבירה שלנו יצאו והפגינו למען רדיקליות"

שלו שינברג | חדשות בעולם 11.7.2024 | 08:57

חירט וילדרס | צילום: מתוך טוויטר

חירט וילדרס, יו"ר "המפלגה למען החירות" ההולנדית שנחשב לאיש ימין בולט במדינה, אמר בריאיון לערוץ 12 כי "איסלאם זאת דת אלימה שאין בה חמלה". 

וילדרס הדגיש בריאיון: "אסור לסמוך על חמאס, הוא פתח במלחמה ועכשיו הם מתלוננים. אין לי בני משפחה חטופים אז אולי זה קל עבורי להגיד אבל אל תתפשרו עם טרוריסטים כי בסופו של דבר הם לעולם לא יפסיקו - הם ישקרו".

וילדרס הדגיש את אהבתו לישראל: "ישראל זקוקה לחברים ואני מנסה להיות חבר של ישראל, אתם צריכים עוד הרבה חברים כי זה כרוך בלקיחת סיכון פוליטי, אבל אנשים צריכים לעשות אז זה. אנשים צריכים לקום ולתמוך במדינה החופשית והדמוקרטית היחידה במזרח התיכון שזאת ישראל ושהיא אחת מאיתנו".

וילדרס אמר בין היתר: "אנשים ראו אחרי 7 באוקטובר שמיליוני אנשים בערי הבירה שלנו יצאו והפגינו למען רדיקליות, חיזבאללה, הג'יהאד האיסלאמי והחמאס".

וילדרס נשאל לאן נעלמה השפה הבוטה שלו נגד האסלאם, והשיב: "זה עדיין שם, ואני עדיין מאמין שאיסלאם זאת דת אלימה שאין בה חמלה, היא דת שאינה תואמת את ערך החירות. אבל בסופו של דבר, כשנמצאים בממשלה, יש נושאים שהם בראש סדר העדיפויות מבחינת העם שלי, והם רוצים שאנחנו נפעל כעת לעצירת ההגירה ולעצירת זרם בקשות המקלט ממדינות שאינן מערביות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום