דיווח: ארה״ב משחררת חלק ממשלוח התחמושת שעיכבה

ארה"ב תשלח לישראל בקרוב חלק מהפצצות שנמנעה מלמסור עד כה לישראל, עקב החשש שייעשה בהן שימוש בריכוזי אוכלוסייה ברצועת עזה. גורמים אמריקאים אומרים כי משלוחי הנשק נמשכו בחודשים האחרונים, אם כי בקצב איטי יותר מאשר בחודשים מיד לאחר תחילת מלחמת עזה

יענקי פרבר | מדיני 10.7.2024 | 23:30

ההפצצות בעזה | צילום: Atia Mohammed/Flash90

ארה"ב תתחיל בקרוב לשלוח לישראל את הפצצות במשקל 500 פאונד (225 קילו) שממשל ביידן השעה, לאחר עיכוב של חודשיים במטרה לצמצם את הנפגעים האזרחיים בעזה, כך אמרו גורמים אמריקאים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

הפצצות "נמצאות בתהליך שליחה", וצפויות להגיע לישראל בשבועות הקרובים, כך אמר גורם בממשל. פצצות כבדות יותר במשקל 2,000 פאונד (900 קילו) שהיו אמורות להיות חלק מאותו משלוח עדיין בהמתנה.

במאי האחרון הודיעה ארה"ב כי עיכבה משלוח שכלל פצצות של 2,000 פאונד ופצצות של 500 פאונד. ישראל כבר שלחה ספינה כדי לאסוף את המשלוח לפני שהתקבלה ההחלטה, כך אמר גורם אמריקאי.

בישראל טענו שיש צורך לפצצות כבדות כדי להשמיד מנהרות. אך בכירים אמריקאים אמרו שהצורך גובר על החששות של ארה"ב לגבי מוות פוטנציאלי של אזרחים כאשר נעשה שימוש בפצצות כה גדולות באזורים מאוכלסים בצפיפות.

בשבועות שלאחר ההשעיה, האמריקאים החלו לחפש דרכים להפריד את הפצצות במשקל 500 פאונד כדי לשלוח אותן לישראל, דבר שנמשך מספר שבועות, כך אמר גורם אמריקאי. המשלוח המקורי כלל 1,800 פצצות כבדות יותר ו-1,700 פצצות במשקל 500 פאונד.

"חוץ מהמשלוח האחד עם פצצות במשקל 2,000 פאונד שהופסק ונשאר מושהה, משלוחי הנשק ממשיכים לנוע. אבל אנחנו לא הולכים להיכנס לפרטים של כל משלוח", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי.  

שר ההגנה לויד אוסטין אמר אז כי משלוח הפצצות יחודש לאחר שישראל תראה תוכנית להגן על יותר ממיליון אזרחים ברפיח. הממשל אמר כי מאז היו פחות מקרי מוות של אזרחים ברפיח בהשוואה לפעולות ישראליות קודמות בעזה.

גורמים אמריקאים אמרו כי משלוחי הנשק נמשכו בחודשים האחרונים, אם כי בקצב איטי יותר מאשר בחודשים הראשונים של המלחמה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום