הח"כ: "חולם על היום שבו יסתכלו על המשטרה כארגון של ביטחון ושלווה"

ח"כ משה רוט בדיון על האלימות המשטרתית: "חולם על היום שבו אזרחים יסתכלו על המשטרה כארגון של ביטחון ושלווה"

אברהם פריינד | פוליטי 10.7.2024 | 21:27

ח"כ משה רוט | צילום: באדיבות המצלם

נושא האלימות המשטרתית ממשיך להעסיק את סדר יומה של הועדה לביטחון לאומי שבראשות ח"כ צביקה פוגל. בדיון סוער וטעון שנערך על אירועי מירון ועל כלל אירועי האלימות המשטרתית בתקופה האחרונה, נשא חבר הכנסת משה רוט נאום תקיף בו התייחס לאירועי מירון ולשימוש התדיר במכת"זית נגד עוברי אורח ונגד יעדים שאינם קשורים להפגנות.

במהלך הדיון פנה ח"כ רוט לניצבים הבכירים במשטרת ישראל שנכחו בדיון ושיתף אותם שהוא מחנך את הילדים שלו, להימנע מלפנות לשוטרים. "אתם לא יכולים לדעת איך המפגש עם השוטר הזה עלול להסתבך, לכן אם אתם רואים שוטר תעברו למדרכה השניה. כך אני אומר לילדים שלי", אמר ח"כ רוט והוסיף: "זה לא מצב תקין, זה לא אמור להיות ככה. אני חולם על היום שבו אזרחים יסתכלו על המשטרה כארגון של ביטחון ושלווה".

ח"כ רוט, מתח ביקורת קשה על התנהלות המשטרה כלפי הציבור החרדי, תוך שהוא מציג מקרים ספציפיים של אלימות שוטרים. "למה להרביץ בכזאת אלימות רק בגלל שהם חרדים? רק בגלל שיש להם חזות שונה?", שאל ח"כ רוט בכאב. "למה אתם תמיד פועלים בצורה של ענישה קולקטיבית? למה אין אף מפקד אחראי בשטח שתפקידו להיות גורם ממתן אלימות?!" 

ח"כ רוט הפתיע את הנוכחים כאשר התייחס גם לאלימות המשטרתית כלפי מפגיני שמאל בהפגנות בקפלן. "פנה אלי חבר כנסת מהאופוזיציה וביקש ממני שאעמוד לצד הנפגעים מאלימות המשטרה בהפגנות השמאל. הוא צודק, כי ידוע שהציבור החרד סובל מאלימות פי שניים או פי שלוש מכל שאר המפגינים, וממילא אני מקווה שאם יפחיתו את האלימות בהפגנות בקפלן, אולי זה יעזור גם לחרדים".

בדבריו הדגיש כי הבעיה במשטרה היא לא נקודתית, אלא שורשית. "למשטרה חסרה היכולת לעבוד עם ציבורים שונים, בצורה מכילה ורגועה במיוחד כשמדובר בהפרות סדר. במצבים אלה, צריכים לדעת להיות סבלנים, לעבוד בחוכמה ובמקצוענות. חייבים לעקור מהשורש את הבריונות והכוחנות, אחת ולתמיד".

בסיום דבריו פנה רוט אל הקצינים הבכירים שהשתתפו בדיון ואמר: "אני פונה אליכם בשם מיליוני אזרחים: הצילו את משטרת ישראל, תחזירו לאזרחים את האמון במשטרה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום