ידו הארוכה של פוטין בחברות נאט"ו: הצתות ופיצוצים באירופה

הרוסים חשודים כמי שעומדים מאחורי הצתות מחסני נשק עבור אוקראינה באירופה. הרוסים הציבו מצלמות מעקב במקומות בהם נאט"ו מאמן חיילים אוקראינים ונדליזם בוטה של ​​מכוניות שרים. "זה נועז. רוסיה מנסה להפחיד את בעלות הברית שלנו"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 10.7.2024 | 17:43

כוחות נאט"ו | צילום: Pixabay

רשת CNN מדווחת כי רוסיה הייתה מעורבת במבצעים נועזים ברחבי המדינות החברות בנאט"ו במשך יותר משישה חודשים, נגד קווי האספקה ​​של נשק לאוקראינה ונגד מקבלי ההחלטות בנאט"ו, כך על פי גורם בכיר בנאט"ו.

גורמי אבטחה ברחבי אירופה מתארים איום גדול" סוכנים רוסים שוכרים חובבנים מקומיים לבצע פשעים בסיכון גבוה, כדי שיוכלו להכחיש כל קשר לכך.

גורם בנאט"ו אמר שהם צפו ב"הסלמה והתפשטות חסרת תקדים של הלוחמה ההיברידית של רוסיה" במהלך ששת החודשים האחרונים, שכללה "חבלה פיזית" בקו האספקה ​​של נשק נאט"ו המיועד לאוקראינה. "מנקודת הייצור והאחסון, לאלה שמקבלים החלטות ועד למשלוח בפועל", אמר הגורם בנאט"ו. "זה נועז. רוסיה מנסה להפחיד את בעלות הברית שלנו".

על רקע הדיווח, ראשי 32 המדינות החברות בברית הצפון-אטלנטית ובכירים נוספים מכונסים בוושינגטון לפסגה חגיגית, המציינת 75 שנה לכינון הארגון. הנושא המרכזי על סדר היום הוא הפלישה הרוסית לאוקראינה והאיום של הקרמלין על שלום העולם.

מזכ"ל הברית, ינס סטולטנברג אמר: "בחודשים האחרונים דפוס של פעילות עוינת נגד מדינות החברות בנאט"ו, שמאחוריה עומדים השירותים החשאיים של רוסיה, הפעולות נעו בין דיסאינפורמציה לחבלה, נאט"ו אינה רואה כל איום מיידי נגד חברה כלשהי בברית. רוסיה עסוקה כעת ראשה ורובה במלחמה נגד אוקראינה".

 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום