אזעקות בנהריה ושורת יישובים בגליל המערבי.
בשורה אדירה לנהגים: כניסה חדשה לירושלים נפתחה לציבור
כביש המנהרות החדש נפתח לתנועה במלואו בהשקעה של כמיליארד שקלים | עם פתיחתה של המנהרה הדרומית בכביש, הושלם החלק האחרון של הפרויקט ונפתחה כניסה חדשה ונוחה לירושלים מכיוון דרום
פרויקט הכפלת ושדרוג כביש 60 ("כביש המנהרות") הושלם ונפתח הבוקר (רביעי) לתנועה מלאה. עם פתיחתה של המנהרה הדרומית בכביש, הושלם החלק האחרון של הפרויקט ונפתחה כניסה חדשה ונוחה לירושלים מכיוון דרום.
הבאים והיוצאים מירושלים ייהנו מעתה מכביש חדיש, בטיחותי ומשודרג, אשר יקל משמעותית על עומסי התנועה באזור.
הפרויקט, בהשקעה של כמיליארד שקלים, כלל את שדרוג המנהרות הקיימות, הוספת שתי מנהרות חדשות והקמת גשר חדש במקביל לגשר הקיים. הכביש המחודש כולל שתי מנהרות באורך של כ-900 מטרים כל אחת במקטע הדרומי (לכיוון ירושלים), ושתי מנהרות באורך של כ-300 מטרים כל אחת במקטע הצפוני (לכיוון גוש עציון), עם שני נתיבי נסיעה דו-מסלוליים. בין המנהרות מחברים שני גשרים באורך של כ-360 מטרים עם שני נתיבים דו-מסלוליים. לצד בניית המנהרות החדשות, שודרגו גם המנהרות הוותיקות והגשר הקיים.
הכניסה החדשה לבירה צילום: שי שחר באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים
המנהרות כוללות נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) שיופעל במתכונת נת"צ מתחלף, בהתאם לעומסי התנועה המשתנים. בשעות הבוקר, ישמש הנתיב כעורק כניסה לעיר ירושלים מגוש עציון; ובשעות העומס אחר הצהריים יתחלף כיוון הנסיעה בנת"צ, לכיוון גוש עציון. המתווה הסופי להפעלת הנת"צ ייקבע בקרוב.