ועדה לבחינת החסמים בקבלת עובדות חרדיות ברשות המסים

בתום פגישה שנערכה בין סגה"ש אורי מקלב וראש רשות המיסים סוכם על הטמעת מספר התאמות כבר בקורס מפקחי מס הכנסה הנפתח בימים אלו. סגן השר אורי מקלב: "יש כאן הזדמנות אמיתית לקליטת עובדות מצטיינות מהציבור החרדי". ראש רשות המסים, מר שי אהרונוביץ': "העובדים החרדים חשובים לנו, ונעשה את הדרוש להתאים את תנאי הקבלה ומסלול ההכשרה ככל שניתן"

אברהם פריינד | פוליטי 10.7.2024 | 15:53

אורי מקלב | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב נועד עם ראש רשות המסים מר שי אהרונוביץ בקריית הממשלה בירושלים, זאת במטרה להביא לקליטת עובדות חרדיות ברשות, כיום עובדות חרדיות רבות אשר סיימו את לימודי התעודה בראית החשבון אינן יכולות להתקבל לעבוד ברשות המסים לאור חסמים שונים כמו תנאי הסף, הכרה בלימודי התעודה,  וכן אופי הקורס אותן הן צריכות לעבור עם קבלתם לרשות המסים. 

לאור כך החליטו סגה"ש מקלב ומנהל רשות המסים מר שי אהרונוביץ להקים ועדה בין משרדית משותפת לרשות החרדית ולרשות המסים לבחינת החסמים הקיימים והתרתם בכדי להביא ולאפשר קליטת עובדים חרדים רבים ככול הניתן. יצוין כי כבר בימים אלו מתקיים גיוס עובדים לרשות המסים באמצעות מכרז, וכבר בקורס המפקחים הקרוב יוטמעו מספר שינויים משמעותיים כמו קיצור משך הקורס, שינוי מבנה הקורס כך שהוא לא נעשה בתנאי פנימייה כי אם במסגרת יומית, והתאמות כשרות. 

ברשות המסים וברשות החרדית מציינים עוד כי התאמות נוספות יעשו בקורס, בכפוף למספר הנרשמות. כיום ברשות המסים כ- 6000 עובדים, רבים מהם במקצועות החשבונאות, רואי חשבון ויועצי מס. תנאי השכר, שעות העבודה, וסביבת העבודה הופכת את רשות המסים ליעד מכוון לעובדת החרדית. בעיקר לאור העובדה כי רואה חשבון שעבד תקופה ברשות המסים מגדיל את היכרות עם המערכת, את היעילות שלו, ואת היכולות שלו להיות רואה חשבון מצוין גם אם יבחר בהמשך דרכו לצאת לשוק הפרטי . 

סגן השר אורי מקלב אמר: "יש כאן הזדמנות אמיתית גם לקבלת עובדות מצטיינות מהציבור החרדי לרשות המסים, וגם הנגשה של מסלול שמהווה מקפצה עבור בוגרי לימודי ראיית חשבון שמכוונים גבוה. אנחנו רואים בקבלת עובדות חרדיות למשרדי הממשלה משימה בחשיבות עליונה. זה אחד מתפקידה של הרשות החרדית, למפות חסמים במשרדי הממשלה ולפעול להנגשת המשרות לציבור החרדי. אין ספק כי דבר זה יביא עוד משרדי ממשלה נוספים לפעול לקבלת עובדות חרדיות שהן מצטיינות בכל פרמטר". 

מנהל רשות המסים, מר שי אהרונוביץ' אמר: "העובדים החרדים והעובדות החרדיות חשובים לנו, אנו מעוניינים בקליטתם המוצלחת ברשות המסים, ונעשה את הדרוש להתאים עבורם את תנאי הקבלה ואת מסלול ההכשרה ככל שניתן, אנחנו נעשה את המקסימום שכן אנו מאמינים בעובדות החרדיות, הן מקצועיות ויעילות, והניסיון אותו יצברו ברשות המסים הינו מקפצה אמיתית לקריירה שלהן. אני מודה  לצוות רשות המסים שעשה אתן העבודה ומברך את סגן השר מקלב  והרשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי על שיתוף הפעולה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום