תיעוד מסכם: המונים ליוו את הגר"י דרעי זצ"ל, אחיו ביקש: "תמחל לנו"

דרכי ירושלים אבלות במסע הלווית הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל רבה של באר שבע, בראשות גדו"י, שצעדו אחר מיטתו וספדו לו נרגשות בישיבת 'פורת יוסף'. 'כל רגע' עם תיעוד מסכם ממסע הלוויה וההספדים ובנו רבי אברהם שהוכתר לממלא מקומו

משה ויסברג | גלריות 10.7.2024 | 07:40

הלווית הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל | צילום: דוד ארזני

קהל המונים ליוו אתמול (שלישי) למנוחות את הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל רבה הראשי של באר שבע במשך כשלושים שנה שהסתלק לבית עולמו לאחר שחלה ל"ע. 

מסע הלוויה יצא מישיבת 'פורת יוסף' גאולה ברחוב יוסף בן מתתיהו פינת רחוב מלכי ישראל. 

בתחילה תוכנן לקיים את הלוויה רק בבית החיים סנהדריה אך ההחלטה על ההעברת מסע הלוויה מסנהדריה לישיבת 'פורת יוסף' התקבלה בשיחת טלפון משותפת של נשיא הישיבה הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף וראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה זאת לאור העובדה שרבי יהודה דרעי זצ"ל היה מבוגרי הישיבה ומבכירי הרבנים הספרדים בארץ וכפי המנהג לקיים את הלוויות גדולי ירושלים מישיבת פורת יוסף.

בישיבה ספדו: אש הישיבה הגר"מ צדקה, הראשון לציון הגר"י יוסף, האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, חבר המועצת הגר"ש בצלאל, חבר המועצת הגר"י כהן, חבר המועצת הגר"ר אלבז, הראשל"צ הגרש"מ עמאר, הגר"ד כהן ר"י חברון, הגר"י פרידמן ראש ישיבת תפרח, גיסו הגר"מ טולדנו אב"ד ירושלים, הגר"י שפירא ר"י מרכז הרב, הרה"ר הגר"ד לאו, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ, בנו הרה"ג רבי אברהם דרעי, ואחרון המספידים אחיו יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי כשסמע הלוויה מסתיים בקבלת עול מלכות שמים מפי הגאון הצדיק רב יעקב עדס. 

מחותנו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ספד בלוויה ואמר: "תתפלל על עם ישראל שיתבטל כל גזירות קשות בפרט גזירת הגיוס, תתחנן להעביר ממשלת זדון מן הארץ". 

כמו כן הכריז הראש"ל כי בנו הרב אברהם דרעי ימלא את מקום אביו כרבה של באר שבע.

אחיו יו"ר ש"ס אריה דרעי ספד: "אחי היקר. עשית גדולות ונצורות. כל דבר שעשית, עשית ברצינות ובאחריות. היית איש אמת. לא הסתכלת ימינה ושמאלה. אבל היה לך חן וחסד, שגם אנשים רחוקים קיבלו את האמת ממך".

כמו כן ביקש מחילה ואמר: "בחודש האחרון מאז שנודע לי על המחלה שלך, אני עושה חשבון נפש ואני לא ישן בלילות איך לא ידעתי את זה? איך נעלם ממני כל הדבר הזה כל השנה, איך לא הרגשתי את זה, אך העלמת את זה מאיתנו? היינו מטפלים בך. תמחל לנו". 

לאחר ההספדים יצאה המיטה רגלית לעבר בית חיים סנהדריה שם נטמן. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום