מאמר מערכת חריף נגד ביידן: "מתקשה לחבר שני משפטים ביחד"

העיתון מהמשפיעים בעולם קורא לדמוקרטים לפעול בדחיפות להחלפתו של הנשיא ביידן בן ה-81, פחות מארבעה חודשים לפני הבחירות: "המפלגה צריכה מועמד שיכול לעמוד מול טראמפ, שיוכל להציג לאמריקאים אלטרנטיבה משכנעת לחזון העגום של מר טראמפ לאמריקה"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 9.7.2024 | 23:42

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: דוברות הבית הלבן

ה'ניו יורק טיימס' במאמר חריף מאד נגד הנשיא ביידן עם קריאה לביידן לפרוש: "מועמדותו של דונלד טראמפ לכהונה שנייה מהווה איום חמור על הדמוקרטיה האמריקאית. מר ביידן, במקום לנהל קמפיין נמרץ כדי להפריך ספקות ולהוכיח שהוא יכול לנצח את מר טראמפ, הוא שומר על לוח זמנים מתוכנן ומבוקר של הופעות פומביות. הוא נמנע במידה רבה מלקבל שאלות מבוחרים או עיתונאים - שחושפות את מגבלותיו וגרמו לו כל כך הרבה צרות בשלב העימות (עם טראמפ).

עוד נכתב: "מר ביידן התעלם מהדאגות של אותם מצביעים ומעמיד את המדינה בסיכון משמעותי בכך שהמשיך להתעקש שהוא הדמוקרט הטוב ביותר להביס את מר טראמפ".

המאמר ממשיך: "מנהיגים דמוקרטים שרוצים להביס את טראמפ בנובמבר צריכים לדבר בבהירות עם ג׳ו ביידן. הם צריכים להגיד לו שההתרסה העקשנית שלו מאיימת לתת את הניצחון לטראמפ. הם צריכים להגיד לו שהוא מביך את עצמו ומסכן את מורשתו. הוא צריך לשמוע זאת בקול ברור. המפלגה צריכה מועמד שיכול לעמוד מול טראמפ ולהציג אלטרנטיבה משכנעת לחזון העגום שלו לאמריקה".

עוד נכתב: "המפלגה צריכה מועמד שיכול לעמוד מול מר טראמפ. המפלגה זקוקה למועמד שיוכל להציג לאמריקאים אלטרנטיבה משכנעת לחזון העגום של מר טראמפ לאמריקה".

המאמר החריף ממשיך: למנהיגים הדמוקרטים הנבחרים יש ניסיון אישי על דעיכת מר ביידן. על פי הדיווחים, חבר הקונגרס דון בייר מווירג'יניה אמר לעמיתיו ביום ראשון כי הנשיא "באמת מתקשה לחבר שני משפטים ביחד" - תיאור שמזכיר את תיאורו של היועץ המיוחד רוברט חור את מר ביידן בתחילת השנה כ"קשיש סימפטי, בעל כוונות טובות, אדם עם זיכרון גרוע".

עוד נכתב: "הגיע הזמן שאלה שעומדים בראש המפלגה הדמוקרטית כולל מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, מנהיג המיעוט בבית הנבחרים, האקים ג'פריס ויו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי ידברו בתוקף עם הנשיא והציבור על הצורך במועמד חדש, לפני שייגמר הזמן. ביידן צריך לשמוע מהם ומאחרים שמה שעומד על כף המאזניים חשוב וקריטי מכדי להמשיך איתו כמועמד".

לסיום נכתב: "הבחירות לנשיאות 2024 אינן תחרות בין שני גברים, או אפילו בין שתי מפלגות פוליטיות. זה קרב על מי שאנחנו כאומה. הנשיא ביידן מבין בבירור את ההימור. אבל נראה שהוא איבד את התפקיד שלו בדרמה הלאומית הזו. ככל שהמצב נעשה חמור יותר, הוא רואה את עצמו כאל הכרחי. נראה שהוא לא מבין שעכשיו הוא הבעיה - ושהתקווה הטובה ביותר של הדמוקרטים לשמור על הבית הלבן היא שהוא יזוז הצידה"

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום