קריאה לצרפתים לעלות ארצה: "אנשים ומפלגות שתומכים בחמאס"

עלייה בפתיחת תיקי עלייה לישראל מאז שפרצה המלחמה בישראל. בשיא פתיחת התיקים חל זינוק של כ-400% בפתיחת תיקים בצרפת

יענקי פרבר | חדשות בעולם 9.7.2024 | 14:13

מגן דוד מרוסס על הקיר בצרפת | צילום: ארגון הגג של יהודי צרפת UEJF

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר התכנסה היום (שלישי) כדי לדיון בנושא מעקב טיסות עולים.

ח"כ עודד פורר התייחס לתוצאות הבחירות בצרפת שם השמאל הקיצוני הרים ראש, ולאירועים האנטישמיים במדינה: "לפרלמנט הצרפתי נכנסו אנשים ומפלגות שתומכים בחמאס ובאנטישמיות. יש קהילה יהודית חשובה ויקרה בצרפת וזה הזמן שלה לעלות לישראל, זה הזמן שלנו לקרוא להם לעלות לישראל. בתוך האיום הזה יש הזדמנות לראות את שיבת ציון מתחדשת ולבנות מחדש את מה שאויבנו מנסים להרוס".

יו"ר הוועדה פנה לאזרחי צרפת בצרפתית ואמר: "monter en Israël On a besoin de vous. Ça nous ferait plaisir - תעלו לישראל, אנחנו זקוקים לכם. זה ישמח אותנו".

שי פלבר, מנהל היחידה לעליה וקליטה בסוכנות היהודית: "יש עלייה בפתיחת תיקי עלייה לישראל מאז שפרצה המלחמה בישראל. בשיא פתיחת התיקים ניתן להגיד שחל זינוק של כ- 400% בפתיחת תיקים בצרפת. אנחנו רואים תופעה מאוד גדולה של חידוש תיקי עלייה כסוג של תעודת ביטוח של יהודים בעולם שברגע שהם רוצים הם יכולים לבצע עלייה לישראל. אנחנו ערוכים לתת מענה לביקוש הגדול לעלייה לישראל מצרפת ומכל העולם. בצרפת, יש לנו מעל ל-3,300 מועמדים שפתחו תיקים בשלוש השנים האחרונות וביקשו לבצע את העלייה בשנת 2024".

החל מפברואר 2024, המועמדים לעלייה צריכים להודיע לסוכנות היהודית שהם מעוניינים בהטסתם לישראל במימון הסוכנות היהודית. הוועדה ביקשה מהסוכנות היהודית לקבל את הנוסח של הצהרות העולים בשפות השונות.

התקבלו הטפסים ב-4 שפות - אנגלית, צרפתית, רוסית וספרדית-פורטוגזית. רק בשפה הרוסית המועמד לעלייה צריך לציין ולהצהיר שאינו יכול לממן את רכישת כרטיסי הטיסה לישראל בגלל מצבו הכלכלי. בשאר השפות ההצהרה כללית ללא צורך בנימוק וסיבה לבקשת מימון הטיסה.

ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות: "מדובר כאן בהעלבה ופגיעה בציבור העולים דוברי רוסית שהם בין כה וכה מספר עולים הגבוה ביותר לישראל בעת הזו. הוועדה מבקשת להשוות את הנוסחים בכל השפות, ולמחוק את המשפט 'העדר יכולת לרכוש כרטיס בגלל מצב כלכלי'. לא מתקבל על הדעת שמבקשים מהציבור הדובר הרוסית שיש לו קושי כלכלי בזמן שהעולים ממדינות אחרות לא מתבקשים להצהיר דבר כזה".

שי פלבר: "אנחנו נבדוק את השוני בין הנוסחים במדינות השונות. נבדוק את זה מול הצוות המשפטי שלנו. נעניק תשובה לוועדה בתוך יומיים. כרגע מכל העולם אין עיכובים בהגעה לישראל. יש מספיק מקומות בטיסות לישראל לעולים החדשים. מרוסיה, לפי הרישומים, יטוסו במהלך חודש יולי כ- 1,100 עולים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום