צפירת הרגעה משר העבודה לציבור ההנדסאים בישראל

מועצת ההנדסאים והטכנאים התכנסה לישיבת התנעה חגיגית בראשות היו״ר החדש קובי בר נתן ובהשתתפות צמרת משרד העבודה בראשות השר יואב בן צור, מנכ״ל משרד העבודה ישראל אוזן ויו״ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים דני הורנשטיין. השר בן צור אמר לחברי המועצה כי הוא מצפה להמלצה המקצועית שלהם בנושא עדכון התקנות בחוק ההנדסאים והטכנאים והתחייב: "לא אחתום על התקנות כפי שהן"

מאיר גלבוע | פוליטי 9.7.2024 | 15:51

השר יואב בן צור | צילום: באדיבות המצלם

צפירת הרגעה משר העבודה לציבור ההנדסאים. יו״ר מועצת ההנדסאים והטכנאים הנכנס קובי בר נתן כינס אתמול (שני) את ישיבת המועצה המתחדשת וסקר בפני חברי המועצה את האתגרים המרכזיים שבהם היא צפויה לעסוק השנה, במרכזם עדכון תקנות חוק המהנדסים והאדריכלים ובלימת הניסיונות לנגוס בסמכויות הרישוי של ההנדסאים, שיפור מעמד המקצוע וסיוע למכללות בגיוס סטודנטים שייתנו מענה לביקוש ההולך וגובר להנדסאים בענפים השונים במשק. ״יש הרבה מאוד גופים בארץ שרוצים ליצור איתנו שיתופי פעולה כי הם זקוקים להנדסאים. הפריון במקצוע הזה הוא גבוה ומאפשר לנו להשתמש בו ככלי למוביליות חברתית וחיבור של מגזרים שונים. המועצה בראשותי תפעל כדי להביא לפריצת דרך בתחום חשוב זה״.

 

יו״ר מועצת ההנדסאים והטכנאים קובי בר נתן, שר העבודה יואב בן צור, מנכ״ל משרד העבודה ישראל אוזן, יו״ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים דני הורנשטיין | צילום: יוסי זליגר

שר העבודה יואב בן צור שהגיע להשתתף בישיבת המועצה החגיגית בירך על מינויו של קובי בר נתן ליו״ר המועצה ואמר כי הוא משוכנע ש״הידע והניסיון שלו יתרמו לקידום מעמד ההנדסאים בישראל״. השר העניק למגזר ההנדסאים בשורה משמעותית כשהתייחס לסוגיית תקנות חוק המהנדסים והאדריכלים שמעסיקה את ציבור ההנדסאים: ״האירוע של התקנות הוא משמעותי והפך לסערה גדולה. קיבלנו כ-2,000 הערות לפרסום ויש לא מעט הנדסאים שחוששים לפרנסתם. אמרתי להסתדרות ההנדסאים והטכנאים ואני אומר גם למועצה, שאני מצפה שתשבו על המדוכה ותייעצו כיצד לקדם את הנושא. אני לא אחתום על התקנות הללו כפי שהן״.

השר בן צור הוסיף, ״אנחנו יודעים מה קורה בפועל, כאשר לא מעט משרדים של מהנדסים מעסיקים הנדסאים שכותבים את התוכניות ובסוף בעל המשרד מגיע וחותם. אני לא אסכים שיתפתח ׳שוק של חתימות׳, אנחנו נפעל להסדרה של הנושא לטובת הכלל״.

יו״ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים דני הורנשטיין אמר, ״אירוע התקנות נמצא במוקד העשייה שלנו למען ההנדסאים בימים אלו. אני מתחייב שההסתדרות לא תאפשר מצב שבו ההנדסאים ייפגעו. צריך להגביר ולחזק את הסמכויות שלהם כדי לאפשר למשק הישראלי להתפתח ולצמצם חסמים״.

מנכ״ל משרד העבודה ישראל אוזן שהשתתף בדיון אמר, ״אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת שמשפיעה על שוק העבודה ומחוללת תמורות משמעותיות. יש דרישה משקית הולכת וגודלת לצורכי מערכת הביטחון שצמאים להנדסאים ולכוח אדם מיומן ומנוסה״.

מועצת ההנדסאים פועלת מכח חוק ההנדסאים והטכנאים המוסמכים, שנועד להסדיר את מעמדם של ההנדסאים והטכנאים המוסמכים ולהניח תשתית נאותה לקידום ושיפור המקצוע, לשדרג ולקדם את מעמדו, ולהביא להעלאת הפריון במשק. תפקיד המועצה הוא לגבש ולהמליץ לשרי העבודה והחינוך, שהם השרים הממונים, בכל עניין הנוגע ליישום חוק ההנדסאים. המועצה מורכבת מנציגים ממשרד העבודה, משרד החינוך, הסתדרות ההנדסאים, צה"ל, התאחדות התעשיינים, המכללות המוכרות להכשרת הנדסאים וטכנאים, נציגים חברי סגל אקדמי בכיר לפי המלצת המועצה להשכלה גבוהה ונציג הסטודנטים ההנדסאים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום