טבח בביה"ח: "הרוסים בוחרים בכוונה בילדים הנאבקים בסרטן"

נשיא ארה"ב התחייב לחזק את יכולות ההגנה האווירית של אוקראינה לאחר שכמה ערים אוקראיניות נפגעו מתקיפות רוסיות, כולל בית חולים לילדים בקייב. שגריר אוקראינה: "עד מתי ימשיך האויב הרוסי המרושע להתעלל באזרחים חפים מפשע. הם בוחרים בכוונה בילדים, הנאבקים בסרטן"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 9.7.2024 | 14:35

רגע נפילת הטילים בקייב | צילום: צילום מסך

אתמול (שני) ביצעו הרוסים את אחת ההתקפות האכזריות ביותר על אוקראינה. בקייב, הרוסים בחרו כמטרות את המרכז הרפואי לילדים "אוהמטדיט", בית חולים ליולדות ובנייני דירות. נכון לעכשיו ידוע על 41 אנשים שאיבדו את חייהם, כולל 4 ילדים, ויותר מ-190 פצועים.

 

רגע נפילת הטילים בקייב צילום: רשתות חברתיות

שגריר אוקראינה איבגן קורנייצ'וק אמר ל'בחדרי חרדים': "זאת אחת ההתקפות הקשות ביותר מאז תחילת המלחמה. קייב הכריזה על יום אבל והשגרירות שלנו הורידה את הדגל לחצי התורן. עד מתי ימשיך האויב הרוסי המרושע להתעלל באזרחים חפים מפשע. הם בוחרים בכוונה בילדים, הנאבקים בסרטן ובמצבים קשים אחרים, כמו גם ביילודים - כמטרה לטיל בליסטי? תחשבו על זה רגע! זה לא רק עניין מקומי, כל העולם חייב להתאחד נגד ציר הרשע שללא ספק יכה בעוד מקומות בעתיד".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר לאחר שיגור הטילים, כי וושינגטון תסייע בחיזוק ההגנה האווירית של אוקראינה, דבריו של הנשיא מגיעים לקראת פסגת נאט"ו בת שלושה ימים שיצאה לדרך בוושינגטון היום. 

בית חולים לילדים בקייב נפגע בגל התקיפות, מה שעורר גינוי בינלאומי.  הנשיא וולודימיר זלנסקיז אמר כי 41 בני אדם נהרגו ברחבי אוקראינה.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, תקף את ביקורו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ברוסיה ואמר כי הוא פוגע במאמצי השלום. הפוסט של זלנסקי כלל תמונות של פגיעת טילים בבית חולים לילדים בקייב ביום שני. 

"זו אכזבה עצומה ומכה הרסנית למאמצי השלום לראות את מנהיג הדמוקרטיה הגדולה בעולם מחבק את הפושע העקוב מדם בעולם במוסקבה ביום כזה", כתב זלנסקי בהודעה ב-X.

מודי פגש את פוטין אתמול, בתחילת ביקורו בן היומיים. הוא פרסם תמונות של הגעתו למוסקבה ב- X, ברוסית ובאנגלית.  מודי אמר שהוא "מצפה להעמיק עוד יותר את השותפות האסטרטגית המיוחדת והמיוחסת בין האומות שלנו".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום