אחרי החלטת הקבינט: אדמות אביתר הוכרזו כאדמות מדינה

כשבוע וחצי לאחר החלטת הקבינט להכיר באביתר כיישוב, הוכרזו אדמות הישוב כאדמת מדינה, צעד המאפשר תכנון תב"ע להתיישבות. סמוטריץ': "נמשיך בע״ה בבנייה, צמיחה והתפתחות בכל מרחבי הארץ"

שלו שינברג | חדשות בארץ 9.7.2024 | 12:55

תפילת ראש חודש תמוז במאחז אביתר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שלוש שנים לאחר הסכם אביתר ושבוע וחצי אחרי החלטת הקבינט להכיר באביתר כיישוב - הכריז היום (ג') המינהל האזרחי על שטח הישוב אביתר כאדמות מדינה. ההכרזה מאפשרת יציאה לתכנון תכנית מתאר והסדרת היישוב בצורה מלאה בקרוב. ההכרזה של המינהל האזרחי מכירה בשלב הראשון במעל 65 דונם מאדמות היישוב כאדמות מדינה אשר עליהם יוסדר היישוב החדש.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ ברך: "אני מודה לאנשי המנהל האזרחי, לעומד בראשו תא"ל הישאם איברהים ולסגנו הלל רוט, על עבודה מהירה, מקצועית ויעילה. אני מברך את ראש המועצה יוסי דגן ואת ארגון נחלה על העשייה רבת השנים למען אביתר שב״ה מצליחה והופכת ליישוב חדש בארץ ישראל. אויבינו מבקשים להחליש אותנו אך לא יצליחו. נמשיך בע״ה בבנייה, צמיחה והתפתחות בכל מרחבי הארץ, נעמיק שורש ונצמח כולנו מהמשבר למדינה חזקה ונחושה יותר".

ראש מועצות שומרון יוסי דגן אמר כי זהו צעד היסטורי: "‏ההכרזה על שטח אביתר כאדמות מדינה היא מעשה של צדק היסטורי. של קיום הסכם אביתר ע"י ממשלת ישראל, גם אם באיחור. ההכרה באביתר כישוב וההכרזה על שטח הישוב כאדמות מדינה נותנות כוח ערכי ומוסרי לממשלה ולצה"ל לנצח את אויבינו הברברים". 

"שלוש שנים אחרי ההסכם, הוסר העוול והופסקה ההימנעות הפוליטית מלהכריז את המובן מאליו: אדמות אביתר הם אדמות מדינה. מעולם לא נישלנו איש מביתו, כל הבדיקות מוכיחות את זה. אביתר היא אדמת מדינה וכפי שהממשלה הקודמת חתמה איתנו הסכם, וכפי שהממשלה הזו זכתה לאשר בהחלטת הקבינט, ולהכריז בצורה רשמית - אביתר הוא היישוב ה-37 במועצה האזורית שומרון, ישוב מן המניין במדינת ישראל", אמר דגן.

דגן ברך את ברכת "שהחיינו" בשם ומלכות ואמר: "אביתר הוא לא רק בתים, הוא גם רעיון: שבירת החומה הפוליטית המפלה והגזענית שאסרה על הקמת יישובים חדשים בארץ ישראל. המלחמה בדרום וגם בצפון היא תוצאה ישירה של הבריחה מארץ ישראל, של דוקטרינת הנסיגות, התיקון חייב להיות צבאי בכוח האש של צה"ל אל מול המחבלים הברברים ועוזריהם - הוא חייב להיות תיקון אזרחי בחיזוק ההתיישבות כתשובת המשקל וכמה שייתן את הניצחון האמיתי אל מול אויבינו". 

"החלטת ממשלת ישראל להכיר באביתר כיישוב וההכרזה הטבעית והמוצדקת על המקום כאדמות המדינה, שלוש שנים לאחר שהתקיימו כל הבדיקות על המקום - היא התקדמות משמעותית. הצעד הזה הוא צעד ערכי, מוסרי וציוני מאין כמותו, הוא נותן כוח לממשלת ישראל ולצה"ל לנצח את אוייבנו הברברים. אנחנו פה כאן כדי לנצח - עם ישראל חי". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום