המדינה לבג"ץ: "רה"מ תומך בסגירת שדה תימן כמתקן כליאה"

בתשובתה לבג"ץ הודיעה הפרקליטות כי ראש הממשלה אומר כי "יש לנקוט בכל האמצעים הדרושים", כדי ששדה תימן "יישאר פתוח כמתקן שהייה זמנית קצרת טווח"

שלו שינברג | פוליטי 9.7.2024 | 11:34

אילוסטרציה | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

פרקליטות המדינה הודיעה לבג״ץ כי ״עמדת ראש הממשלה נתניהו היא שיש לנקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת שמתקן שדה תימן יישאר פתוח כמתקן שהייה זמנית קצרת טווח, לצרכי חקירה ומיון בלבד". 

בשבוע שעבר היועמ"שית כתבה לנתניהו ברקע עתירה הוקראת לסגירת מתקן הכליאה כי "בימים האחרונים התברר כי המשרד לביטחון לאומי עוצר למעשה את קידום המאמצים שנעשו בהובלת המל"ל ליישום פתרונות הכרחיים". 

עוד הוסיפה: "ככל שלא ניתן יהיה להודיע לבית המשפט, בטווח הזמן המיידי, על השבת המתקן לייעודו המקורי על פי סיכום הדיונים במטה לביטחון לאומי, הדבר עלול להיות בעל השלכות משמעותיות רחבות. אבקש את הידרשותך הדחופה לנושא".

כזכור, לפני כחודש האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם, המוקד להגנת הפרט, הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל וגישה – המרכז לשמירה על הזכות לנוע, עתרו ביממה האחרונה לבג"ץ בדרישה להפסיק להחזיק עצורים במחנה "שדה תימן" ולסגור את מתקן הכליאה.

לדברי אותם ארגונים, "שדה תימן מופעל על ידי הצבא כמתקן לכליאת חשודים כלוחמים בלתי חוקיים מאז תחילת המלחמה, וככל הידוע מוחזקים בו למעלה מ-1,000 עצורים במתקנים דמויי מכלאות, ללא מיטות או כל ציוד אחר. עדויות על הנעשה במתקן חשפו מציאות בלתי נתפסת של ניתוחים שבוצעו ללא הרדמה, החזקת עצורים ימים על ימים בתנוחות מכאיבות ובאיזוק שהובילו לכריתת איברים, כיסוי העיניים לתקופות ארוכות – גם בזמן מתן טיפול רפואי - החזקת חלק מהעצורים עם חיתולים, מכות והתעללויות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום