החטוף ששוחרר בריאיון ראשון: "מאמא ניצלתי פעמיים ממוות"

אנדריי קוזלוב חולץ לפני חודש מהשבי במבצע נועז. הוא מספר לראשונה על החטיפה הדרמטית, רגעי המשבר בשבי והתקווה שעוד חטופים יזכו לחזור הביתה

אלי קליין | חדשות בארץ 8.7.2024 | 22:26

אנדריי קוזלוב | צילום: מטה משפחות החטופים

בריאיון ראשון מאז שחולץ מהשבי במבצע ארנון, מספר החטוף ששוחרר אנדריי קוזלוב על החטיפה משטח מסיבת הנובה, על הרגעים הדרמטיים שעברו עליו במהלך שמונה חודשים בשבי, על רגעי המשבר - ועל התקווה שעוד חטופים יוכלו לחזור הביתה.

"המחבלים אמרו לנו כל הזמן שישראל רוצה שנמות, רוצה להיפטר מאיתנו, 'ואם ישראל לא תהרוג אתכם, אנחנו נהרוג אתכם בשנייה שהם יגיעו לחלץ אתכם'. הם אפילו לא שמו לב שיש פה דיסוננס. כי אם ישראל רוצה שנמות, למה שהם יבואו לחלץ אותנו?" סיפר לדנה ספקטור בידיעות אחרונות.

בריאיון סיפר: "כששאלו אותי אם אני רוצה לדבר בטלפון עם אמא ואבא, זה היה השיא מבחינתי. בכיתי לה: 'מאמא! ניצלתי פעמיים ממוות', כי פעם אחת ניצלתי ב-7 באוקטובר, ופעם שנייה שרדתי גם את כל שמונת החודשים של אחרי".

עוד אמר: "אמרתי לעצמי כל הזמן: 'בחיים, שלם ובריא'. להזכיר לעצמי שאני חייב לחזור להורים שלי ולמשפחה שלי בחיים, שלם ובריא". קוזלוב, שוחרר יחד עם שלומי זיו ואלמוג מאיר ג'אן שעימם הוחזק בשבי, וביחד עם נועה ארגמני שהוחזקה בבית סמוך במחנה הפליטים נוסייראת.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום