בכיר רפובליקני: "אנחנו בעיצומה של מהפכה אמריקאית שנייה"

קווין רוברטס, שמרן המוביל את 'פרויקט 2025' – מתווה חדש לממשל טראמפ אם יקום לאחר הבחירות, הזהיר מפני אלימות השמאל שינסה למנוע את המהפך בבחירות. ביידן: "אמור להפחיד כל אמריקאי". טראמפ: "אין לי מושג מי עומד מאחורי זה - דברים מגוחכים והזויים לחלוטין"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 8.7.2024 | 19:38

הבית הלבן | צילום: Pixabay

מנהיג צוות חשיבה שמרני שמתזמן תוכניות לשינוי מסיבי של הממשל הפדרלי במקרה של זכייה רפובליקנית בנשיאות, אמר כי ארצות הברית נמצאת בעיצומה של "המהפכה האמריקאית השנייה" שתהיה ללא דם "באם השמאל יאפשר זאת".

קווין רוברטס, נשיא 'קרן המורשת', אמר את הדברים בתוכנית התקשורתית 'חדר המלחמה' של סטיב באנון, אחד מיועציו הבכירים של דונלד טראמפ בעבר, שבשבוע שעבר החל לרצות עונש מאסר של ארבע חודשיםבגין ביזיון בית המשפט. הוא הוסיף כי הרפובליקנים נמצאים כעת באמצע "תהליך לקחת את המדינה הזו בחזרה".

הדמוקרטים הם "מוכי אסון כרגע" כי הימין מנצח, אמר רוברטס לנציג ארה"ב לשעבר דייב בראט, ורמז לתגובה הכאוטית הצפויה מצד המחנה הליברלי בעקבות הפסדם העשויה להתאפיין באלימות, באומרו: "אני רק רוצה לעודד שאנו נמצאים בעיצומה של המהפכה האמריקאית השנייה, שתישאר ללא דם אם השמאל יאפשר זאת".

'קרן המורשת' שרוברטס הוא הנשיא שלה, עומדת בראש 'פרויקט 2025', מפת דרכים גורפת לממשל חדש של הרפובליקנים הכוללת תכניות לפירוק סמכויות של הממשל הפדרלי והדחה של אלפי עובדי מדינה לטובת נאמני טראמפ שיבצעו את המהפך, כך כפי שמתאר זאת העיתון 'וושינגטון פוסט'. הפרויקט אף הוציא ספר בן יותר מאלף עמודים הקורא לשינויים מרחיקי לכת בממשל ולהעמקת נוכחות הדת בארה"ב.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לא אהב את הדיווח הקיצוני שלא משרת את הקמפיין שלו, ואמר: "אני לא יודע כלום על פרויקט 2025". טראמפ הוסיף: "אין לי מושג מי עומד מאחורי זה. אני לא מסכים עם חלק מהדברים שהם אומרים, וחלקים נוספים הם מגוחכים והזויים לחלוטין. אני מאחל להם בהצלחה בדרכם, אבל לי אין לי מה לעשות איתם".

הנשיא ביידן מנגד, ניסה לרכב על הפרסום ותקף את טראמפ בהצהרה נגדית. "הוא מנסה להסתיר את הקשרים שלו לאג'נדה הקיצונית של פרויקט 2025 של בני בריתו", אמר ביידן על טראמפ במהלך סוף השבוע. "הבעיה היחידה היא שזה נכתב עבורו, על ידי הקרובים לו ביותר. פרויקט 2025 אמור להפחיד כל אמריקאי", הזהיר ביידן

קריאתו של נשיא הקרן למה שכינה "מהפכה אמריקאית שנייה" והתייחסות מעורפלת לאלימות, הטרידה גם כמה דמוקרטים שפירשו אותה כמאיימת. "זה מצמרר", כתבה הסופרת והפעילה הפוליטית מיוסטון, גב' וויליאמסון, שאף התמודדה בפריימריז הדמוקרטיים על הנשיאות מול ביידן. "הרעיון שלהם למהפכה אמריקאית שנייה הוא לבטל את זו הראשונה".

ג'יימס סינגר, אחד מדוברי הקמפיין של הנשיא ג'ו ביידן, התייחס ליום העצמאות האמריקני שצוין ב-4 ביולי וכתב: "לפני 248 שנים אמריקה הכריזה על עצמאות ממלך עריץ, ועכשיו דונלד טראמפ ובני בריתו רוצים להפוך אותו לכזה על חשבוננו", אמר זינגר והוסיף כי טראמפ ובעלי בריתו "חולמים על מהפכה אלימה כדי להשמיד את עצם הרעיון של אמריקה".

רוברטס, ששמו הועלה לאחרונה ב'ניו יורק טיימס' כמועמד אפשרי לראש הסגל של טראמפ במידה וייבחר, הוסיף ואמר כי הרפובליקנים צריכים להתעודד מההחלטה האחרונה של בית המשפט העליון, בה נקבע כי לטראמפ יש חסינות על מעשים שעשה בתור נשיא. לדבריו, ההחלטה שמעניקה לנשיאים חסינות רחבה מפני העמדה לדין - היא "חיונית" כדי להבטיח שנשיא לא יצטרך "לחשוב פעם שנייה ושלישית לפני כל החלטה שהוא מקבל במהלך תפקידו הרשמי".

בהודעה שפרסם מאוחר יותר, חזר רוברטס על הדברים שהשמיע, ואמר כי האמריקאים "נמצאים בתהליך של ביצוע המהפכה האמריקנית השנייה כדי להחזיר את השלטון ולקחת אותו מהאליטות והפקידים הרודניים". הוא הוסיף כי "הפטריוטים האלה" כשכוונתו היא לרפובליקנים – "מחויבים למהפכה שלווה בקלפי, אולם למרבה הצער, לשמאל יש היסטוריה ארוכה של אלימות, אז זה תלוי בהם לאפשר את ההעברה השקטה של השלטון".

רוברטס הזכיר את ההפגנות לאחר הריגתו של ג'ורג' פלויד על ידי המשטרה ב-2020, שחלקן גלשו לפשע, ונדליזם ואלימות. הדמוקרטים, בתורם, האשימו את עמיתיהם הרפובליקנים באלימות, תוך שהם מגייסים כהוכחה את מהומות הקפיטול ב-6 בינואר 2021, שבה ניסו תומכי טראמפ לבטל בכוח את תוצאות הפסדו לנשיא ג'ו ביידן.

גב' בייריך, מייסדת שותפה של 'הפרויקט הגלובלי נגד שנאה וקיצוניות', אמרה שדבריו של רוברטס על "מהפכה אמריקאית שנייה" הן "קצת מפחידות אבל גם מבהירות". "רוברטס, קרן המורשת ובעלות בריתה בפרויקט 2025 רוצים לסדר מחדש את החברה האמריקאית ולשנות אותה באופן יסודי", אמרה. "הוא פשוט הבהיר את החלק השקט בקול רם".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום