ממשיכים בהריסות המבנים שנפגעו בשבעה באוקטובר

כחודש לאחר שיצא לדרך פרויקט הריסות המבנים שנפגעו או נשרפו בקיבוץ בארי, החל שלב השני של הפרויקט הכולל הריסות בתי מגורים בקיבוץ מהם נרצחו ונחטפו תושבים. בהמשך צפויות להתבצע הריסות של עשרות בתים נוספים בשכונת הזיתים בבארי שנפגעה קשות בטבח ה-7 באוקטובר

יענקי פרבר | חדשות בארץ 8.7.2024 | 16:02

הריסות המבנים בקיבוץ בארי | צילום: טלאור כראדי

לאחר השלמת הריסות המבנים הציבוריים בקיבוץ בארי החלו השבוע בהריסות בתי המגורים שנפגעו ב -7 באוקטובר.

קבוצת טלאור כראדי שנבחרה לבצע את עבודות הריסות המבנים ביישובי עוטף עזה, הודיעה כי השלימה את השלב הראשון במסגרתו נהרסו כ-11 מבנים קהילתיים בקיבוץ בארי. עוד הודיעה הקבוצה כי השבוע החלו בשלב השני והמורכב של הריסות בתי המגורים מהם נרצחו ונחטפו תושבים. מהנהלת טלאור כראדי נמסר כי במקביל לעבודות בקיבוץ בארי יחלו מחר הריסות הבתים בשכונת הצעירים שבקיבוץ רעים.

 

הריסות המבנים בקיבוץ בארי | צילום: טלאור כראדי

מנכ"ל קבוצת טלאור כראדי, ליאור כראדי מסביר: "ההחלטה על איזה מבנים ייהרסו ומתי בדיוק נעשתה ותמשיך להיעשות בתיאום ובהסכמת חברי הקיבוץ. אנו מודעים לרגישות הרבה שבפרויקט ההריסות בעוטף ועושים כל מה שניתן על מנת להקל על התושבים, זאת לצד ביצוע ההריסות ברמה ההנדסית המקצועית והטובה ביותר".

עוד נמסר: כי בנוסף לבתים שייהרסו במסגרת השלב השני, בהמשך צפויות להתבצע הריסות של עשרות בתים נוספים בשכונת הזיתים בבארי שנפגעה קשות בטבח ה-7 באוקטובר. עד כה נהרסו במסגרת השלב הראשון 11 מבנים קהילתיים בקיבוץ בארי, ביניהם המתפרה המיתולוגית של הקיבוץ אותה ניהלה במשך 30 שנה חברת הקיבוץ תמי סוכמן הי"ד שנרצחה באכזריות ב-7 באוקטובר, חדר האוכל הישן, הגלריה וחנות הקיבוץ.

 

הריסות המבנים בקיבוץ בארי | צילום: טלאור כראדי

"אופן ההריסה הותאם לתנאי השטח על מנת לא לפגוע בשבילים ושטחים ירוקים בקיבוץ", הסביר מנהל הפרויקט אלכס בראייב. "יש תוכנית עבודה מסודרת ומתואמת עם כל הנוגעים בדבר על מנת לבצע את עבודות ההריסה לשיקום בצורה הבטוחה ביותר תוך שמירה על הקיבוץ". עוד הוסיף בראייב כי במקביל לעבודות בבארי יחלו מחר בעבודות ההריסה בקיבוץ רעים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום