שיבושים רבים מתוכננים: יוכרז "יום המלחמה על הצפון"

מפוני הצפון הודיעו על יום ראשון בשבוע הבא כיום שיבוצעו בו פעולות מחאה נרחבות בדרישה לקיום מלחמה נרחבת בחיזבאללה שתוביל לניצחון בטווח הארוך. בין הפעולות: מיצגי מחאה סמוך לבתי בכירים, חסימת הכניסה לישיבת הממשלה, סיור לחברי כנסת בשלומי והצהרה של משפחות המפונים

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 8.7.2024 | 11:50

שריפות בצפון | צילום: Ayal Margolin/Flash90

מפוני - עקורי הצפון, המרוכזים על ידי מטה 'נלחמים על הצפון', הודיעו כי יום ראשון, 14/7, יוכרז כ"יום המלחמה על הצפון" ולאורך היום הם ינקטו בפעולות מחאה בדרישה למלחמה בצפון, ובמחאה על תשעה חודשים של הזנחה מצד מדינת ישראל. את היום יפתחו המפונים במיצגי מחאה סמוך לביתם של בכירים המובילים להסכם כניעה.

לאחר מכן, בכניסה לישיבת הממשלה, המפונים יפגינו ויחסמו את הכניסה לישיבת הממשלה, ישוחחו עם חברי הממשלה שיעברו במקום, ויעמידו מיצג מחאה נוסף. אחר הצהריים יתקיים סיור מיוחד בשלומי עם מספר חברי כנסת שצפויים לבקר במקום, לעבור בין בתי המפונים ולשמוע מהם על התחושות הקשות.

לאחר הסיור תתקיים הצהרה חריגה לתקשורת של חברי הכנסת ומשפחות המפונים. בהצהרה החריגה יציבו המפונים אולטימטום לממשלה, של תאריך בתקופה הקרובה, שאחריו אם לא תהיה פעולה צבאית בלבנון יבוצעו הפעולות שיוכרזו בהצהרה. 

ממטה "נלחמים על הצפון" נמסר: "נמאס לנו לשתוק. הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח את הצפון כפרויקט ולא תסתפק במתקפות קטנות או בהסכם כניעה. אחרי תשעה חודשים שאנחנו לא בבית, הגיע הרגע. זה הזמן למלחמה בצפון!".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום