עוד מאבי גרנצייג ב׳קו עיתונות׳: צריך לומר ביושר שמדובר בהישג חריג, מהסוג שאנשי המקצוע - הן בתוך משרד העבודה והן בממשלה - נתנו לו אחוזים בודדים בשבועות האחרונים. בן צור, שהציג בבמה זו רק לפני חודש וקצת את הקו הפרגמטי שלו, עם התעקשות להשיג הארכה של כמה חודשים, יקבל ככל הנראה את מבוקשו.
הציבור יקבל מענה מהיר ומקיף בכל התוכניות השונות לסיוע בדיור
מהלך רחב לשיפור השירות ובקריאה לציבור למצות זכויות: שלוש חברות יספקו מענה מהיר ומקיף יותר לציבור בכל התוכניות השונות לסיוע בדיור | יותר שירותים יינתנו באופן מקוון, יוגדלו מספר הסניפים ברחבי הארץ ויתווספו סניפים ניידים בערים בהן לא היו בעבר סניפים
החל שלב הביצוע למהלך רחב ההיקף של משרד הבינוי והשיכון לשיפור השירות וקידום מיצוי הזכויות של הציבור לכלל התכניות לסיוע בדיור שאותן מציע המשרד.
בהליך מכרזי מוקפד נבחרו שלוש חברות מסייעות לתפעל את מערך השירות הגדול, הניתן לציבור מטעם המשרד, במטרה לתת מענה יעיל לאוכלוסייה במגוון רחב של ערוצי תקשורת להגברת הנוחות.
החברות שזכו במכרז הן מילגם, אלונים מבית MGROUP ומעוף.
בין השירותים אותן יציעו החברות; בקשות לסיוע בשכר דירה וקבלת זכאות לדיור ציבורי, מתן אישורי זכאות להשתתפות בהגרלות "דירה בהנחה", תכנית המענקים לרכישת דירה יד שנייה ו"דירה להשכיר", בקשות לסיוע לבניית ממ"ד במסגרת התוכנית למיגון אשקלון, יישום החלטות ממשלה קיימות וחדשות עם תקציב ייעודי כמו החלטה 550 למיצוי זכויות סיוע בשכר דירה במגזר הערבי ועוד.
בהליך המכרזי נבחנו החברות על פי קריטריונים שונים, בהם ניסיון קודם במתן שירותי הרשמה, יכולת להרחיב פריסה גיאוגרפית, והתרשמות ממידת המחויבות לשירות איכותי ומקצועי ועוד. עם תחילת הפעילות של החברות יורחב היקף השירותים והנגשתם לאזרחים רבים יותר.
השירותים המשופרים שיסופקו על ידי החברות הנבחרות כוללים:
• הרחבת פריסת סניפים ברחבי הארץ, כך שיהיו נגישים יותר לזכאים מכל רחבי המדינה.
• הרחבת שעות פעילות, כדי לאפשר לזכאים לקבל שירות גם בשעות הנוחות להם.
• שירות רב ערוצי הכולל מענה טלפוני, שירות מקוון ואפשרות קבלת קהל פיזית בסניפים.
• שירות במגוון שפות, כך שכל זכאי יוכל לקבל שירות בשפה המועדפת עליו.
יודגש כי המעבר בין החברות המספקות שירות נעשה באופן אוטומטי, תוך שמירה על רציפות מלאה בטיפול בבקשות וזכאויות שונות, ולא דורש כל פעולה מטעם הציבור.
החברות יחלו במתן השירותים ב-5.8.24, כאשר בין בתאריכים 1.8.24 ו-4.8.24, בימי ההיערכות החברות החדשות, לא יינתנו שירותים במוקדים ובסניפים. בימים הקרובים יישלחו לאזרחים שכבר מקבלים שירות מהמשרד הודעות, באם החברה המספקת להן שירות תוחלף.
יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון אמר: "קורת גג היא צורך בסיסי לכל אדם ומשפחה, ולכן יצירה של מגוון רב של פתרונות ומענים לנושאי הדיור הוא יעד מרכזי שהצבתי למשרד. מהלך שיפור השירות לציבור הוא רכיב עיקרי במתן מענה בסיוע לדיור, כך שכל מי שזקוק לכך יוכל לקבל את הסיוע לו הוא זכאי באופן היעיל והאיכותי ביותר. אני קורא לכל האזרחים להסתייע בתכניות השונות שמהשרד מציע ולהגיע לביטחון בתחום הדיור".
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אמר: "הרחבת אופני השירות, הזמינות והנגישות של שירותי הסיוע בדיור שמציע המשרד לאזרחים היא בליבת העבודה שלנו, כיוון ששירותים שאינם נגישים כאילו אינם קיימים. המשרד יצר אפיקי סיוע מותאמים למגוון שיטות דיור ויכולות כלכליות וכעת גם מרחיב ומתאים את השירות לאוכלוסייה הצומחת ולדרכי התקשורת המתחדשות. נמשיך לקדם את תחום הדיור באופן רוחבי, על כל ההיבטים הנדרשים, לרווחת הציבור".