הבחירות בצרפת: קורקינטים חשמליים עלו באש ובקבוקים נזרקו על השוטרים

לאחר פרסום תוצאות הבחירות המשוערות בצרפת, יצאו המונים לרחובות והחלו לשרוף קורקינטים חשמליים ויידו בקבוקים על שוטרים שהגיבו ברימוני הלם וגז מדמיע. ההתפרעות הגיעה מצד השמאל הקיצוני שדווקא ניצח אתמול

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 8.7.2024 | 08:10

גז מדמיע על המתפרעים | צילום: צילום מסך

אתמול עם פרסום המדגמים בצרפת, יצאו המוני תומכי השמאל הקיצוני ומתנגדי לה פן הימנית קיצונית אל כיכר הרפובליקה בפריז לחגוג את התוצאות. במקום נראו דגלי פלסטין, והחלו ההתפרעויות.

המתפרעים הציתו קורקינטים חשמליים ויידו בקבוקים על השוטרים שהגיבו ברימוני הלם וגז מדמיע. הם עשו זאת לא בגלל שהפסידו את הבחירות אלא כי ניצחו.

 

מהומות בצרפת צילום: רשתות חברתיות

הסקרים שלפני הבחירות ניבאו לימין הקיצוני של מרין לה פן את המקום הראשון, אלא שהיא אפילו לא סיימה מקום שני אלא במקום השלישי.

ראש הממשלה מטעם מקרון, גבריאל אטאל שסיים כאמור במקום שני, הודיע כי יתפטר "למפלגה שייצגתי בקמפיין אין רוב. ולכן בהיותי נאמן למסורת הרפובליקנית ולעקרונות שלי, אמסור מכתב התפטרות לנשיא".

כדי לשלוט צריך לפחות 289 מושבים, אלו דרושים לרוב מוחלט, אך השמאל הקיצוני יאלץ לשתף פעולה עם הנשיא מקרון. במקום הראשון סיימה החזית העממית החדשה שאיגדה את כל מפלגות השמאל עם 182 מושבים,

מחנה מקרון עם 168 מקומות, ירידה דרסטית מ-245 שהיו להם בפרלמנט היוצא. מפלגת האיחוד הלאומי של לה פן סיימה עם 143 מושבים, הרבה יותר מה-89 שהיו להם בפרלמנט היוצא, אבל רחוק מאוד מהתכניות לזכות בשלטון.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום