לקראת יציאת המשלחת, חילופי מהלומות בין ראש הממשלה לראש האופוזיציה

"כל עסקה תאפשר לישראל לחזור ולהילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה". ראש הממשלה מציב 4 סעיפים עיקריים שיהוו גבולות גזרה להתנעת עסקת חטופים | ראש האופוזיציה לפיד תקף: "בשביל מה זה טוב? אנחנו ברגע קריטי במשא-ומתן, חיי החטופים תלויים בזה, בשביל מה להוציא הודעות מתגרות כאלה?"

קובי עוזיאלי | פוליטי 7.7.2024 | 20:17

יאיר לפיד / בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל/חיים גולדברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעה זו התייעצות מצומצמת בלשכתו עם ראשי מערכת הביטחון על המגעים לשחרור החטופים, כשעל הפרק נמצאת השאלה האם להוציא משלחת נוספת בימים הקרובים ומה הרכבה, זאת לאחר נסיעתו בסופ״ש של ראש המוסד דדי ברנע לקטאר.

בינתיים לשכת ראש הממשלה מפרסמת הודעה שבה מוצגים גבולות הגזרה לעסקת חטופים. 

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב (ראשון) כי "עמידתו האיתנה של ראש הממשלה נגד הניסיון לעצור את פעולת צה"ל ברפיח היא זו שהביאה את חמאס להיכנס למשא ומתן. 

ראש הממשלה מוסיף לעמוד בתוקף על העקרונות שכבר הוסכמו על ידי ישראל:

1 - כל עסקה תאפשר לישראל לחזור ולהילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה. 

2 - לא יתאפשרו הברחות נשק לחמאס מגבול עזה למצרים. 

3 - לא תתאפשר חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה. 

4 - ישראל תמקסם את מספר החטופים החיים שיוחזרו משבי החמאס. 

המתווה שהוסכם על ישראל וזכה לברכת הנשיא ביידן יאפשר לישראל להשיב חטופים מבלי לפגוע ביתר מטרות המלחמה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לנתניהו ומסר: "יש לי תגובה אחת להודעת לשכת ראש הממשלה: בשביל מה זה טוב? אנחנו ברגע קריטי במשא-ומתן, חיי החטופים תלויים בזה, בשביל מה להוציא הודעות מתגרות כאלה? איך זה תורם לתהליך?".

בתוך כך מדווח הערב ב'כאן 11' כי בדיון אצל ראש הממשלה, ישורטט המנדט ודרך הפעולה הישראלית לקראת השבוע הקרוב, שכולל התפתחויות משמעותיות, ורגע לפני - מפרסם הודעה חריגה שבה הוא משרטט כי ישראל מסרבת להתגמשות נוספת. 

זה קורה כאשר ראש ה-CIA ויליאם ברנס, יגיע לקהיר ביום שלישי כדי לקדם את המגעים. סביר שראש השבכ יגיע למצרים באותו היום. למחרת תתקיים פסגה בדוחא - פגישה עם ראש המוסד, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר. גם לשם ככל הנראה יגיעו בכירים נוספים בצוות המו"מ. 

גורמים ישראלים המעורים בסוגיית המו"מ אומרים כי מדובר בשבוע מכריע, בו ארה"ב תפעיל לחץ על ישראל לאמץ את השינויים שהוצעו, ולחץ מקביל על המתווכות כדי להביא את חמאס גם הוא להסכמות.

לפי הגורם, חמאס מאותת שהוא מוכן להתגמש לעסקה ולכן על ישראל לנסות ולנצל את השעה, חרף הקשיים הפוליטיים.

ב'חדשות 13' דווח כי בדיון שהתקיים לפני מספר ימים, נתניהו הוסיף דרישה חדשה למו״מ - לבצע בידוק לאזרחים העזתים שחוזרים לצפון הרצועה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום