חדלות פרעון: פסק הדין שמביך את רון קובי

ההחלטה ניתנה לבקשתו של חיים חליוה, בעלים ועורך של המקומון כוכב הצפון, לאחר שחליוה זכה בתביעת לשון הרע שהגיש נגד קובי וזה האחרון לא שילם לו את הפיצויים שנפסקו

ישראל רובין | חדשות בארץ 7.7.2024 | 14:36

רון קובי | צילום: Yossi Aloni/Flash90

בית משפט השלום בטבריה הוציא היום (ראשון) צו לפתיחת הליכי חדלות פרעון כנגד ראש עיריית טבריה לשעבר רון קובי. 

ההחלטה ניתנה לבקשתו של חיים חליוה, בעלים ועורך של המקומון "כוכב הצפון", לאחר שחליוה זכה בתביעת לשון הרע שהגיש נגד קובי וזה האחרון לא שילם לו את הפיצויים שנפסקו. 

בפסק הדין נקבע כי קובי ישלם לחליוה פיצויים בסך כ-482 אלף שקלים בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. בית המשפט המחוזי קיבל באופן חלקי את ערעורו של קובי על פסק הדין והפחית את הסכום בכ-55 אלף שקלים. 

לפי החלטת בית המשפט, שפרסמה לראשונה ליטל דוברוביצקי ב-ynet, קובי ביקש לאפשר לו להסדיר את חובותיו באמצעות הליך הסדר נושים וטען כי הנושה (חליוה) פעל בחוסר תום לב בבקשתו להכריז עליו כחדל פירעון וכי כל הניסיונות להגיע להסדר לא צלחו ממניעים זרים של הנושה. עוד טען קובי כי הנושה יודע שהוא אינו חדל פירעון ואין הצדקה לנקיטת ההליך. 

מנגד, טען חליוה כי קובי עצמו הצהיר במסגרת הבקשה לעיכוב ביצוע כי אינו יכול לשלם את החוב אלא במימוש נכסים, לגביהם התברר שרובם אינם רשומים על שמו. 

בסופו של דבר, קבע השופט בהחלטתו: "הגעתי לכלל מסקנה כי דין בקשת הנושה להתקבל. אני דוחה את טענת היחיד (רון קובי) לקיום חלופה להליך חדלות הפירעון ולכך שהליכי ההוצאה לפועל נותנים מענה הולם ומספק לאור נכסיו. הנושה הפנה לקשיים בהליך מימוש הנכסים לאור אופי רישום הזכויות של היחיד בהם ויש צדק בדבריו".

עוד נכתב בהחלטה: "בעניינו, (קובי) לא המציא פירוט ואף לא אסמכתאות המעידות על מצבו הכלכלי הנוכחי שיש בהן להוכיח כי צו לפתיחת הליכים יפגע באפשרות שיקומו הכלכלי". 

רון קובי מסר בתגובה ל-ynet: "הדבר הזה נולד מתביעת דיבה פוליטית. היריבות הייתה יריבות פוליטית. הוא זכה בתביעת דיבה. הצעתי לו שאתן לו את כל הכסף ושייתן לי חודשיים שלושה, אבל הוא לא רוצה. יש פה משחקי אגו ומשחקים פוליטיים. הוא יקבל את הכסף שלו, אנחנו לא מתחמקים מהחובות שלנו. הסיפור הוא סיפור פוליטי, מנסים לפגוע ברון קובי, מנסים להוציא אותי מהמשחק הפוליטי. מנסים לגרום לסיטואציה שאני אפגע, אבל אנחנו חזקים מספיק ואני מאמין שזה ייפתר בקרוב". 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום