ציור גנוב שנמצא בתחנת אוטובוס, נמכר ב-22 מיליון דולר

ציור מאת האמן הוונציאני טיציאן, נגנב מבית בעליו בשנת 1995 והוחזר שבע שנים לאחר מכן על ידי בלש אמנות.לא ידוע מי הזמין את הציור, אך הוא תועד לראשונה כחלק מאוסף של סוחר תבלינים ונציאני בעשורים הראשונים של המאה ה-16

יענקי פרבר | חדשות בעולם 7.7.2024 | 07:55

לונדון | צילום: Pixabay

יצירת מופת של האומן טיציאן - שנבזזה על ידי חיילי נפוליאון והייתה חלק מאוספים מלכותיים במשך מאות שנים, נגנבה מביתה של עשירה בריטית בשנת 1995. שבע שנים לאחר מכן, היא נמצאה בתחנת אוטובוס בדרום מערב לונדון על ידי בלש אמנות, והוחזרה לבעלים.

בסוף השבוע פורסם בתקשורת האמריקאית כי הציור "המנוחה בטיסה למצרים" נמכר ב-22 מיליון דולר בבית המכירות הפומביות 'כריסטיס'. מוזיאונים מתארים אותו כצייר הגדול ביותר של ונציה של המאה ה-16. לקראת המכירה, בית המכירות הפומביות הגדיר זאת כ"יצירה החשובה ביותר של טיציאן שהגיעה לשוק המכירות הפומביות מזה יותר מדור".

לא ידוע מי הזמין את הציור, אך הוא תועד לראשונה כחלק מאוסף של סוחר תבלינים ונציאני בעשורים הראשונים של המאה ה-16, כך על פי כריסטיס.

במשך מאות שנים הציור עבר דרך ידיים רבות, כולל דוכס אנגלי ודוכס אוסטרי, ונבזז מווינה על ידי חיילי נפוליאון אך הוחזר בסופו של דבר לבעלים. בסופו של דבר, הוא נרכש על ידי העשיר ג'ון אלכסנדר ת'ין, ב-1878.

עם זאת, סיפורו של הציור המשיך. כאמור, בשנת 1995, הוא נגנב מביתו של ת'ין בווילטשייר, דרום מערב אנגליה, ונמצא באורח פלא בשנת 2002 לאחר הכרזה על פרס של 127,000 דולר, כך דיווח בית המכירות כריסטי'ס לפני המכירה הפומבית. צ'ארלס היל, בלש אמנות, מצא אותו בתוך תיק ללא המסגרת שלו בתחנת אוטובוס בלונדון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום