בעל ה'סיעתא דשמיא': הגאון רבי שמעיה גרינבוים זצ"ל הלך לעולמו

אבל כבד בחסידות סאטמר בארה"ב עם היוודע דבר פטירתו בשבת קודש של הגאון החסיד רבי שמעיה גרינבוים זצ"ל בעל מחבר הספרים 'סיעתא דשמיא' ומגדולי וחשובי רבני החסידות שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה בגיל 77

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 7.7.2024 | 06:29

הגאון החסיד רבי שמעיה גרינבוים זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הידיעה על הסתלקותו בשבת קודש של הגאון החסיד רבי שמעיה גרינבוים זצ"ל בעל מחבר הספרים 'סיעתא דשמיא' ומחשובי רבני סאטמר שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה והוא בן 77 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד לאביו הרב יהודה גרינבוים ז"ל, בבחרותו למד בישיבת ליובאוויטש בפריז ובהמשך היה לאחד מגדולי תלמידי האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל בו דבק כל חייו והיה מפיץ את משנתו והשקפתו הבהירה. 

כל חייו שקד על התורה ונודע כתלמיד חכם עצום ומתמיד ענק, ר' שמעיה חיבר את הפירוש הנודע 'סיעתא דשמיא' על המשניות, מסכתות הש"ס וחומש רש"י ספרים שהתקבלו בכל העולם היהודי. 

ר' שמעיה הכניס טעם בלימוד משניות ורבים מספרים כי בזכותו קיבלו פירוש חי למילות המשניות בזכות החיבור שחיבר עליו עמל ביגיעה קשה ועצומה. 

כיהן כמגיד שיעור בבית המדרש הגדול של סאטמר בויליאמסבורג רבות בשנים, בשיעורו היו משתתפים עשרות חסידים שם היו מסיימים את הש"ס. 

כמו כן כיהן כדיין ומו"צ בהתאחדות הרבנים בארה"ב. בהיותו חסיד מובהק של האדמו"ר רבי יואל מסאטמר זצ"ל הפיץ את משנתו והשקפתו בכל מה שנוגע לאיסור השתתפות בבחירות ואף הוציא ספר בשם 'בירור דברים' המפרט את דבר האיסור של השתתפות בבחירות לכנסת. 

היה קשור בלו"נ לאדמו"רי בית סאטמר הרבי ה'ויואל משה' הרבי ה'ברך משה' זצ"ל ולאחר מכן אצל יבלחט"א האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. 

המנוח חלה במחלה הקשה ורבים התפללו לרפואתו של רבי שמעיה בן חנה אך למגינת לב השיב את נשמתו ליוצרה. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים. 

הלוויתו תתקיים הבוקר (ראשון) בשעה 10:00 (שעון ניו יורק) מבית המדרש הגדול של חסידי סאטמר בויליאמסבורג ולאחר מכן בבית החיים בקרית יואל שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

בסיום הש"ס שנלמד בשיעורו בביהמ"ד סאטמר | צילום: באדיבות המצלם

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום