חייל יהודי אוקראיני נהרג בלחימה מול הרוסים

אנטון בזקונצ'ני, חייל יהודי מהעיר מיקולאייב שבאוקראינה, נהרג בקרבות מול הרוסים. אתמול התקיימה הלווית החייל בהשתתפות אנשי צבא ואנשי הקהילה היהודית בעיר שספדו לגיבור שהגן על העיר

יענקי פרבר | חדשות בעולם 3.7.2024 | 07:10

אנטון בזקונצ'ני | צילום: באדיבות המצלם

קהילת יהודי מיקולאייב שבאוקראינה הודיעה כי החייל אנטון בזקונצ'ני, נהרג בחזית. קהילה יהודית מיקולייב. בהצהרה מטעם הקהילה נמסר: בצער רב אנו מודיעים לכם כי אנטון בזקונצ'ני, חבר הקהילה היהודית של מיקולאייב, נהרג בחזית, חברי הקהילה חלקו לו כבוד בראשות הרב שלום גוטליב וערכו הלוויה יהודית".

רבה של אוקראינה, הרב משה אסמן כתב: "רבה הראשי של מיקולאייב, הרב שלום גוטליב, הודיע לי בצער עמוק, כי בחזית נהרג בן הקהילה היהודית של מיקולאייב, חייל כוחות המזוינים של אוקראינה, אנטון בזקונצ'ני. אני מביע את תנחומיי העמוקים למשפחת המנוח".

הרב הוסיף: "הם ערכו לוויה על פי ההלכה וחלקו כבוד אחרון לגיבור. שתנוח נפשו של אנטון בגן עדן. ברוך דיין האמת, תהילה נצחית לגיבור".

הרב שלום גוטליב, שליח חב"ד ורב העיר מיקולאייב, סייע לארגון הלווייה לחייל היהודי שיזכה לקבר ישראל. בקהילה היהודית העיר סיפרו כי החייל נפגע מטילים ששיגרו הרוסים, הקהילה היהודית דאגה שיהיה מניין בדרכו האחרונה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום