נדחו הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה

נדחו הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. לפיד: "הממשלה הזו לא מצליחה לנהל את המדינה ואת המלחמה". השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דוד אמסלם: "יש פה פקידים שאמורים להיות היועצים של הממשלה ולעזור לה, אבל כל מטרתם היא להפיל את הממשלה"

אביחי חבר | פוליטי 1.7.2024 | 19:19

מליאת הכנסת | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

נדחו במליאה הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. בהצעה "סדרי העדיפויות של ממשלת נתניהו הכושלת" שהגישה סיעת יש עתיד תמכו 42 חברי כנסת, אל מול 3 שהתנגדו. בהצעה "ממשלה עם שתי ידיים שמאליות: כישלון בביטחון וכישלון בכלכלה" שהגישו סיעות ישראל ביתנו והימין הממלכתי תמכו 37 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. בהצעה "היעדר תכנית אסטרטגית להשבת הביטחון לתושבי הצפון, והשלכות הרוחב על החוסן הלאומי" שהגישה סיעת המחנה הממלכתי תמכו 36 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. 

ההצעות לא זכו לרוב הדרוש ועל כן כאמור נדחו.

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד אמר: "נועה מרציאנו נרצחה ומתה בבית החולים שיפא שהמנהל שלו שוחרר בטעות מבולבלת של ממשלה שלא מצליחה לעשות שום דבר. מאז יש מחול האשמות. במקום פשוט לעשות את העבודה שלכם ולשמור על ביטחון ישראל, אם מישהו אחראי למותה של ילדה כמו נועה – אז לא לשחרר אותו כי הבירוקרטיה שלכם לא מליחה לצפות את מה שהיא עצמה עושה. אנו הולכים לרגע שבו הממשלה תגיד מחוסר ברירה שסיימנו את שלב הלחימה העצימה והמלחמה נפסקת. אמרו להם לעשות עסקת חטופים, והם אמרו שלא כי זה כרוך בהפסקת המלחמה. ועכשיו יפסיקו את המלחמה בלי עסקת חטופים. והם מתים שם. וכל התרגילים נועדו להשכיח מאיתנו שהם מתים שם. הממשלה הזו לא מצליחה לנהל את המדינה, את המלחמה, את הכלכלה, את היחסים עם ארה"ב ומאבדת את החטופים שנמקים ונרצחים וגוועים מתחת לאדמה. כי הם לא מסוכלים לעשות את הדבר האנושי הפשוט כשהם באים לקבל החלטות הנוגעות לגורל המדינה – לחשוב על נועה מרציאנו ז"ל". 

ח"כ אביגדור ליברמן נימק את הצעת סיעתו: "ראש הממשלה, אתה אחראי עליון על ביטחונם של אזרחי ישראל ואתה הגנת על ראשי החמאס. מנעת סיכולים של ראשי חמאס, ראשי הטרור. אתה תכנס לדפי ההיסטוריה כמי שמימן את חמאס באמצעות הכסף הקטרי. אתה הובלת את זה. אתה התחייבת לפעול למיגור שלטון החמאס. ומה עשית מאז? רק לטפח את החמאס. כל ההתנהלות שלך זו כניעה לטרור, הכלה, ויתורים. העיקר השלטון. קיבלת בדצמבר 2016 מסמך מסודר משר הביטחון במסירה ידנית עם תרחיש מדויק למה מצפה לנו. אחד לאחד - כל מה שקרה בשבעה באוקטובר, קיבלת 7 שנים לפני כן. העדפת להתעלם. המורשת שלך תהיה כראש הממשלה הכי כושל בתולדות עם ישראל".  

ח"כ פנינה תמנו נימקה את הצעת סיעתה: "יש ניתוק מוחלט של הממשלה מהעם. בימים האלו הילדים יוצאים לחופש הגדול כאשר יש עשרות אלפי ילדים שתשעה חודשים עקורים מבתיהם. תשעה חודשים ששגרת הלימודים שלהם אינה שגרה. רבים מהם כלל לא לומדים. המשלה נכשלת פעם אחר פעם לתת להם ביטחון בחינוך, ברווחה, בבריאות. יהודים לא יכולים להיות פליטים במדינת ישראל וזה מה שקורה. התושבים מבינים שאין שום הכרעה, אסטרטגיה, ואין שום מתווה לחזרתם הביתה. הייתי מצפה שהממשלה הזו תכנס את כל הקבינטים, הפורומים של השרים, ולתת פתרונות כי זה אפשרי". 

בשם הממשלה השיב השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דוד אמסלם: "יש דרג שיושב בפרקליטות ובית המשפט העליון ומנהלים את המדינה איך שהם רוצים. אין חוק ואין דיין. לא משנה מה מחוקקים בכנסת. בימים האלו אנו רואים אנרכיה משתוללת ברחובות. היועמ"שים עושים מה שהם רוצים. יש פה פקידים שכל מטרתם זה להפיל את הממשלה. מר גיל לימון והיועצת המשפטית לממשלה. פקידים שאמורים להיות היועצים של הממשלה ולעזור לה. אין דבר שהם לא עושים כדי להפיל אותה ולעצור כל דבר ודבר. אין מחלוקת לגבי הנושא של החטופים והבאתם כמה שיותר מהר לישראל. אני בעמדה שצריך להביא את כולם ביחד. לאופוזיציה אכפת רק מפוליטיקה ורק מהפלת הממשלה. מעולם לא ראיתי אופוזיציה כזו, מאז תולדות הכנסת ועד היום". 

את הדיון סיכם שר התקשורת, שלמה קרעי: "אם נהיה נחושים כמו אריות ובטוחים בצדקת הדרך – גם אויבנו יראו וייראו. כדי לקבל את הארץ צריך לרצות אותה. ארץ ישראל דורשת נחישות ורצון. מי שמפחד או מוותר על ארץ ישראל – בסוף יישאר במדבר. ככל שהתמכרנו לשקט – התעצמו אויבנו. רוח הגבורה של הלוחמים לא תמיד פוגשת את הרוח באולפנים. הרוח של הלוחמים שלנו לא תמיד מצליחה לחלחל כלפי מעלה להנהגה הביטחונית. זה שמקבלים תלונות מלוחמים שמונעים מהם לבצע את המוטל עליהם בנחישות – זה בא ממי שאחראי על הטקטיקה בשטח. האויב שלנו לא יורתע אם לא נדבר באופן יותר תקיף ונחוש".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום