זריקות להרזיה: המדריך המקיף

זריקות אלו הן זריקות הניתנות באישור מיוחד ועל ידי מתן מרשם רפואי המשמשות עבור ירידה במשקל. אלו הן זריקות הניתנות כזריקה תת עורית, במרבית המקרים פעם בשבוע או פעם בחודש, במינונים שונים, בהתאם להוראות הרופא המטפל

כתבה מקודמת | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 1.7.2024 | 07:46

זריקות | צילום: freepik

במדינת ישראל (ובעולם) עולות שאלות רבות, במיוחד בשנים האחרונות, סביב נושא זריקות להרזיה. זריקות אלו לעיתים מוצגות כפתרונות בזק להורדה במשקל, כאשר בפועל מדובר במסע, מדובר בתהליך אותו צריך לעבור המטופל בדרך להשגת המטרה הרצויה ובהתאם לתוכנית אישית וליווי מקצועי - יחד עם זאת, חשוב מאוד לגשת אליהן בזהירות ובהבנה מעמיקה של היתרונות, השפעות, תופעות הלוואי, ההבדלים בין סוגי התרופות והזריקות באשר הן ביחס לאחרות. אז מה בעצם אתם צריכים לדעת?

זריקות להרזיה

יש לא מעט תרופות המיועדות להרזיה וירידה במשקל, ובשנים האחרונות אושר לשימוש בישראל מספר סוגים של זריקות להרזיה. זריקת וויגובי וזריקות דומות, שייכות לסוג התרופות הידועות כמדכאות תיאבון או תרופות נגד השמנת יתר. הן פועלות על ידי הגברת תחושת השובע, בהתאם לכך גם לירידה במשקל.

יתרונות של זריקות להרזיה:

זריקות אלו הן זריקות הניתנות באישור מיוחד ועל ידי מתן מרשם רפואי המשמשות עבור ירידה במשקל. אלו הן זריקות הניתנות כזריקה תת עורית, במרבית המקרים פעם בשבוע או פעם בחודש, במינונים שונים, בהתאם להוראות הרופא המטפל.

בין היתרונות הבולטים של זריקות אלו, הוא הפוטנציאל של התרופות הללו בסיוע בירידה משמעותית במשקל לצד דיאטה ופעילות גופנית לצד התמדה, כוח רצון ותוכנית מותאמת אישית. הזריקות הללו אף עשויות לסייע בשיפור של מגוון מצבים בריאותיים מסויימים הקשורים בהשמנה, כמו למשל לחץ דם גבוה, סוכרת מסוג 2 ועוד, על ידי קידום של הליך הירידה במשקל לצד הפחתה של שומן הגוף.

בנוסף, זריקות להרזיה הוכחו כיעילות מאוד, גם בהתאם למחקרים קליניים שנערכו ובהתאם לתוצאות הלכה למעשה. הן ניתנות כזריקה פשוטה ונחשבות לתרופות בטוחות. מרבית תופעות הלוואי שלהן הינן קלות וחולפות עם הזמן - בהמשך נרחיב על תופעות לוואי נפוצות וכאלה שאינן נפוצות במיוחד.

הן פועלות על מגוון מנגנונים בגוף האדם ובכך גורמות לתחושת שובע מוגברת, הן מווסתות את רמות ההורמונים והסוכרים בגוף ומסייעות בהאטה של קצב התרוקנות הקיבה בגוף.

כמו כן, הזריקות הללו מסייעות בשיפור של המדדים הבריאותיים בגוף, כמו למשל רמות של שומנים בדם, רמות הסוכר בדף ואף רמת לחץ הדם.

תופעות הלוואי של זריקות עבור הרזיה וירידה במשקל

ישנן תופעות לוואי נפוצות וכאלה שאינן נפוצות במיוחד, לכן, במידה וחל שימוש בזריקות הללו, כדאי להכיר את התופעות ולדעת למה יש להיערך במידה ויקרה.

תופעות לוואי נפוצות

הזעת יתר, שינויים במצב הרוח, עייפות, כאבי ראש, סחרחורות, דיכאון, חרדה, הקאות, בחילות, צרבת, חוסר תיאבון, גזים, כאבי בטן, תחושת שובע מוגברת, ירידה ברצון לאכול.

תופעות לוואי שאינן נפוצות

תגובות אלרגיות חמורות (למשל אנפילקסיס), סרטן בלוטת התריס, אבנים בכיס מרה, דלקת לבלב, ירידה בתפקוד הכליות, הפרעות קצב לב.

ניתן להתמודד עם תופעות הלוואי על ידי שתיית מים מרובה, אכילה של ארוחות קטנות, התמדה בפעילות גופנית, שינה מספקת וכמובן דיווח מלא לרופא המטפל על תופעות לוואי כאלו ואחרות.

התמודדות עם השמנת יתר עם המומחים שלנו

יש לכם שאלות נוספות? מתמודדים עם השמנת יתר? אתם לא לבד - צוות המומחים שלנו במרפאה לטיפול בהשמנת יתר כאן איתכם. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ואנחנו נספק את המענה עבורכם. צרו איתנו קשר עוד היום לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית - אנחנו כאן איתכם לאורך כל הדרך.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום