שחרור העזתיים ומנהל ביה"ח מעורר סערה | נתניהו וגלנט מגלגלים אחריות

משרד ראש הממשלה הודיע כי נתניהו הנחה לערוך "בירור מידי" בנושא שחרור עשרות האסירים הפלסטינים ובהם מנהל בית החולים שיפא. שר הביטחון גלגל גם הוא אחריות תוך שהוא רומז לאחריות השר בן גביר: "זה תחת שב"כ ושב"ס"

אברהם פריינד | פוליטי 1.7.2024 | 12:08

מנהל בית החולים שיפא ששוחרר | צילום: באדיבות

במשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו התנערו בצהריים (שני) מהאחריות לכך שמנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, שוחרר אמש יחד עם עשרות פלסטינים נוספים לרצועת עזה אחרי ששהה במעצר בישראל למעלה מחצי שנה וטענו כי השחרור הגיע בעקבות החלטת בג"ץ ואת זהות המשוחררים קבעה מערכת הביטחון.

"ההחלטה על שחרור האסירים באה בעקבות דיונים בבג"ץ בעתירה נגד החזקת אסירים במתקן המעצר שדה תימן. זהות האסירים המשוחררים נקבעת באופן עצמאי ע"י גורמי הביטחון על פי שיקוליהם המקצועיים. ראש הממשלה הנחה לערוך בירור מידי בנושא", נמסר ממשרד ראה"מ.

גם שר הביטחון התנער מהאחריות וטען כי לא ידע על השחרור. "נוהל כליאת אסירים ביטחוניים ושחרורם נמצא תחת השב״כ והשב״ס ואינו כפוף לאישור שר הביטחון", נמסר מלשכתו.

מוקדם יותר התעוררה סערה בקבוצת הוואטסאפ הממשלתית אחרי ששרי הממשלה זעמו על שר הביטחון יואב גלנט ועל ראשי מערכת הביטחון בעקבות שחרור הפלסטינים.

השר עמיחי שיקלי פנה לשר הביטחון וכתב: "יואב גלנט, אפשר לקבל הבהרה למה האיש הזה שבבית החולים שלו רצחו לנו חטופים ופעלה מפקדת חמאס משוחרר?".

השרה סטרוק כתבה: "מה?! לא יעלה על הדעת לבצע מהלך כזה בלי ישיבת ממשלה! אם על עסקת חטופים ביקשתם את הסכמתנו - על אחת כמה וכמה על שחרור מחבלים ללא שום תמורה. אני דורשת לעצור הכול ולכנס ישיבת ממשלה".

היא הוסיפה: "שואלת ברצינות - באיזו סמכות?".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כתב: "הגיע הזמן לשלוח את ראש שב"כ הביתה. הוא עושה מה שהוא רוצה, וגלנט איתו על מלא. שמים פס על הקבינט והממשלה. הוא מנהל מדיניות עצמאית, עושה מה שהוא רוצה ובדיונים הפך להיות קצין ת"ש של המחבלים. נכון צפוף להם, לא טוב להם, אבל הוא אמור לדאוג לתנאים שלהם?". 

השר שלמה קרעי כתב: "ישראל צריכה הנהגה ביטחונית חדשה. מהמסד עד הטפחות. הנהגה שתהיה מחויבת לרוח וגבורת הלוחמים כמו שראש הממשלה מחויב לה, ויפה שעה אחת קודם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום